رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


آزادسازی واردات خودروی خارجی؛ خودرو گران می‌شود یا ارزان؟

آزادسازی واردات خودروی خارجی؛ خودرو گران می‌شود یا ارزان؟ بیشتر روزنامه‌های صبح پنجشنبه تهران در صفحه اول آزادشدن مشروط واردات خودروی خارجی را تیتر کرده‌اند و البته با تردید درباره آن نوشته‌اند که آیا مصوبه دیروز مجلس باعث ارزان‌تر شدن قیمت خودرو خواهد شد یا نه. روزنامه همشهری به گفته‌های دو کارشناس استناد کرده که […]

آزادسازی واردات خودروی خارجی؛ خودرو گران می‌شود یا ارزان؟

بیشتر روزنامه‌های صبح پنجشنبه تهران در صفحه اول آزادشدن مشروط واردات خودروی خارجی را تیتر کرده‌اند و البته با تردید درباره آن نوشته‌اند که آیا مصوبه دیروز مجلس باعث ارزان‌تر شدن قیمت خودرو خواهد شد یا نه.

روزنامه همشهری به گفته‌های دو کارشناس استناد کرده که نظری کاملا متضاد دارند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته «واردات خودروهای صفرکیلومتر، بدون انتقال ارز، می‌تواند زمینه کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌ها» را فراهم کند اما فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در مقابل فکر می‌کند این مصوبه تاثیری نخواهد داشت چرا که به اعتقاد او «تورم در ایران ناشی از سیاست‌های پولی نادرست است و نمی‌توان آن را با عرضه کالا کنترل کرد».

تیتر اول روزنامه آفتاب یزد هم همین سوال است: خودرو گران می‌شود یا ارزان؟

این روزنامه با کارشناسی به نام علی مصطفوی مصاحبه کرده که با اصل مصوبه مجلس مخالفت کرده و گفته است: «متاسفانه در کشور ما در حوزه حکمرانی هیچ چیزی سر جای خودش نیست؛ واقعیت این است که به مجلس شورای اسلامی هیچ ربطی ندارند که درباره ساماندهی بازار خودرو طرح تصویب کند یا اینکه در حوزه عرضه خودرو در بورس کالا دخالت کند. ما اگر می‌خواهیم بازار خودرو را اصلاح کنیم، وزارت اقتصاد داریم و اگر می‌خواهیم صنعت خودرو را اصلاح کنیم وزارت صنعت داریم.»

روزنامه‌های جوان و کیهان نگاه مثبت‌تری به مصوبه مجلس درباره خودرو و کسب و کارها داشته‌ و به ترتیب تیتر زده‌اند: ‘خودرو از انحصار و رانت رها شد’ و ‘گام مهم برای انحصارزدایی و تسهیل کسب و کارها’