رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


صادرات ترکیه به آفریقا ۲۶ برابر ایران است

صادرات ترکیه به آفریقا ۲۶ برابر ایران است ‌ دومین نشست مجمع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ترکیه – آفریقا اخیراً با حضور ۳هزار نفر از فعالان اقتصادی آفریقایی و ترک و ۳۰ نفر از وزرای تجارت و اقتصاد قاره آفریقا در استانبول برگزار شد. در پایان این نشست، طرفین افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۵۰ […]

صادرات ترکیه به آفریقا ۲۶ برابر ایران است

دومین نشست مجمع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ترکیه – آفریقا اخیراً با حضور ۳هزار نفر از فعالان اقتصادی آفریقایی و ترک و ۳۰ نفر از وزرای تجارت و اقتصاد قاره آفریقا در استانبول برگزار شد.

در پایان این نشست، طرفین افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۵۰ میلیارد دلار در میان‌مدت را به عنوان هدف کانونی توسعه روابط برشمردند.

بررسی‌ها از آمارهای تجارت دوجانبه نشان می‌دهد حجم تجارت دوجانبه ترکیه-آفریقا از ۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

قابل ذکر است کل صادرات ایران به کشورهای آفریقایی در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۶۰۰ میلیون دلار و رقم واردات ایران از این کشورها نیز حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. به عبارتی حجم تجارت دوجانبه ترکیه-آفریقا ۳۲ برابر تجارت ایران-آفریقا و حجم صادرات ترکیه به کشورهای آفریقایی ۲۶ برابر صادرات ایران به کشورهای آفریقایی است.