رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تعداد شاغلان ایران‌خودرو و سایپا ۵ برابر کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها

تعداد شاغلان ایران‌خودرو و سایپا ۵ برابر کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها/ دو شرکت خودروسازی ایرانی، ۱۰۰ هزار شاغل دارند فرهیختگان: براساس آمارها، در سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۷۷ نفر در گروه ایران‌خودرو و ۴۳ هزار و ۵۱۶ نفر نیز در گروه سایپا مشغول به فعالیت بوده‌اند. در اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، کاهش تولید با کاهش […]

تعداد شاغلان ایران‌خودرو و سایپا ۵ برابر کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها/ دو شرکت خودروسازی ایرانی، ۱۰۰ هزار شاغل دارند

فرهیختگان:

براساس آمارها، در سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۷۷ نفر در گروه ایران‌خودرو و ۴۳ هزار و ۵۱۶ نفر نیز در گروه سایپا مشغول به فعالیت بوده‌اند.

در اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، کاهش تولید با کاهش نیروی انسانی نیز همراه است، اما توجه داشته باشیم در سال‌های اخیر باوجود کاهش ۴چ درصدی تولیدات خودروسازان، نه‌تنها یک نفر هم از کارکنان این شرکت‌ها کم نشد، بلکه شاغلان آنها افزایش نیز یافته است.

برای مثال درحالی شاغلان ایران‌خودرو و سایپا سالانه افزایش می‌یابد که دو شرکت جیلی و گریت‌وال موتورز در دو سال اخیر تعداد شاغلان خود را با کاهش تقاضای جهانی خودرو و همچنین همه‌گیری کرونا به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده‌اند.

بر همین اساس، تعداد شاغلان جیلی (GEELY) از ۴۳ هزارنفر در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ هزارنفر در سال ۲۰۲۰ رسیده و تعداد کارکنان شرکت گریت‌وال موتورز نیز از ۷۱ هزار و ۶۱۷ نفر در سال ۲۰۱۶ به ۵۹ هزار و ۷۶۰ نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.