افشاگری رئیس سابق پلیس راهور تهران علیه خودروسازان: استاندارد و خودروساز پسرخالهاند
افشاگری رئیس سابق پلیس راهور تهران علیه خودروسازان: استاندارد و خودروساز پسرخالهاند/ یک نماینده اشکالات خودروها را جمعآوری کرد؛ دور بعد تایید صلاحیت نشد!/ این مافیا همه را غرق کرده است؛ شماره گذاری را متوقف کنید هاشمی، رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ: بحث کیفیت پایین و ایمن نبودن خودروهای داخلی سالهاست مطرح است. چرا […]
افشاگری رئیس سابق پلیس راهور تهران علیه خودروسازان: استاندارد و خودروساز پسرخالهاند/ یک نماینده اشکالات خودروها را جمعآوری کرد؛ دور بعد تایید صلاحیت نشد!/ این مافیا همه را غرق کرده است؛ شماره گذاری را متوقف کنید
هاشمی، رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ:
بحث کیفیت پایین و ایمن نبودن خودروهای داخلی سالهاست مطرح است. چرا برای رفع این مشکلات اقدامی نمیشود و اساسا ریشه این مشکل کجاست؟
نبود اراده در دولتها برای ایمنسازی خودروهای داخلی، انحصاری کردن خودرو در کشور با ممنوعیت واردات خودرو و وجود مافیا در شرکتهای خودروسازی دلایل وضعی است که سالهاست شاهد آن هستیم.
یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمعآوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. میدانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد.
قطعهساز خودش عضو هیئتمدیره خودروسازی است مگر از این فاجعه بالاتر داریم؟ خیلی سال است که این مشکل در کشور وجود دارد معلوم نیست داخل این شرکتها چه خبر است که همه را در خودش ذوب میکند.
همه تصادفات ما عجیب و غریب هستند. ببینید در یک تصادف که اتفاق میافتد سرنشینان وسایل نقلیه به ۳ صورت آسیب میبینند: کششی، فشاری یا برشی.
برشی این است که مثل چاقو اعضای بدن سرنشینان را میبُرد، در آسیب فشاری سرنشینان به بدنه ماشین میخورند و له میشوند و کششی یعنی اینکه برخورد خودرو فشار منفی ایجاد میکند که نسوج داخلی بدن را پاره میکند و ظاهر شخص سالم است اما به دلیل خونریزیهای داخلی فرد میمیرد.
معمولا در تصادفات یکی از این اشکال باعث آسیب سرنشینان وسایل نقلیه میشود، اما در اکثر تصادفاتی که در کشور ما رخ میدهد سرنشینان به هر ۳ شکل آسیب میبینند بنابراین همه تصادفات ما عجیب و غریب هستند.
کمربند ایمنی باید پیشکشنده باشد و سرنشینان را به صندلی بچسباند و ایربگ هم عمل کند تا انرژی جنبشی را خنثی کند که آسیب به سرنشینان نرسد، ولی ما میبینیم که در همه حوادث سرنشینان آسیب میبینند. یعنی در هر حادثهای یک اتفاق عجیب و غریب میافتد.
در حوادث پیشآمده به وفور خودروهایی را دیدهام که به ظاهر خیلی باکیفیت بودند، اما هنگام حادثه به خوبی عمل نکردند. مثلا خودرویی که ایربگش عمل کرده پژو ۲۰۷ بود، اما میدانید چه زمانی ایربگ عمل کرد؟ شاید باور نکنید اما بعد از تصادف! حریق خودروها و اتوبوسها هم همینطور است.
مثلا داخل کابین اتوبوس، صندلی و کفپوش باید نسوز باشد یا اگر آتش میگیرد باید بدون شعله باشد با پیشروی یک متر در دقیقه ولی اتوبوسهای ما درجا شعلهور میشوند و سرنشینان اتوبوس زندهزنده میسوزند.
به نظر شما همه اینها عجیب و غریب نیست؟ مردم ما با امیدی میروند یک کوییک، سمند، پژو یا رانا میخرند. مثلا همین رانا اصلا ایربگش عمل نمیکند بعد ادعای این را دارند که این خودرو با خودروهای پنج ستاره اروپایی برابری میکند.
این خوروساز حمایت دولت را دارد این ستارهها توخالی هستند این ستارهها از طرف دولت و وزیر صمت است نه به دلیل کیفیت خودرو./ همشهری آنلاین