رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گاردین : بدهی انگلیس به ایران در عمان بلوکه شده است

گاردین : بدهی انگلیس به ایران در عمان بلوکه شده است بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران در زمان آزادی شهروندان دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی (نازنین زاغری و انوشه عاشوری) هنوز به تهران نرسیده است. یک منبع ارشد دولت ایران گفت که این پول در عمان بلوکه شده است و مشکل از دولت بریتانیا نیست. یکی […]

گاردین : بدهی انگلیس به ایران در عمان بلوکه شده است

بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران در زمان آزادی شهروندان دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی (نازنین زاغری و انوشه عاشوری) هنوز به تهران نرسیده است. یک منبع ارشد دولت ایران گفت که این پول در عمان بلوکه شده است و مشکل از دولت بریتانیا نیست. یکی از گزارش‌ها می‌گوید که تنها یک میلیون پوند به تهران منتقل شده است.

محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یکشنبه گفته بود: «مهم این بود که پول‌های مسدود شده از کشور مبدا آزاد شود. بعید می‌دانم در مراحل بعدی، به ویژه با همسایه‌ها با مشکلی مواجه شویم».

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه انگلیس ممکن است از آزادسازی کامل وجوه خودداری کند زیرا معتقد است ایران به توافق مذاکره شده که باید به مراد طباز سومین ایرانی-بریتانیایی اجازه مرخصی نامحدود برای دیدار خانواده‌اش می‌داد، پایبند نبوده است.