رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها باید از منطقه شرق فرات در سوریه بیرون رانده شوند

رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها باید از منطقه شرق فرات در سوریه بیرون رانده شوند رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه: همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه عمیقاً به نفع هر دو کشور است. تفاهم‌ها و قراردادهای متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و […]

رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها باید از منطقه شرق فرات در سوریه بیرون رانده شوند

رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه:
همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه عمیقاً به نفع هر دو کشور است.

تفاهم‌ها و قراردادهای متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و عملیاتی شوند.

جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد.

اگر راه در مقابل ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه کریمه، همین جنگ را به راه می‌انداختند.

البته امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد، بُرد سیاستهای آنها در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین بسیار کم شده است.

یک مسئله مهم دیگر در موضوع سوریه، اشغال مناطق حاصلخیز و نفت‌خیز شرق فرات بوسیله آمریکایی‌ها است که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود.

 

پوتین: روسیه و ایران در حال طراحی روش‌های جدید برای استفاده از پول‌های ملی در روابط دو کشور هستند

رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبر انقلاب:
هیچ‌کس طرفدار جنگ نیست و جان دادن مردم عادی یک تراژدی بزرگ است اما رفتار غرب (در قضیه اوکراین)موجب شد که ما انتخابی جز عکس‌العمل نداشته باشیم.

بعضی از کشورهای اروپایی گفتند ما مخالف عضویت اوکراین در ناتو بودیم اما تحت فشار آمریکا با آن موافقت کردیم که این نشان‌دهنده فقدان حاکمیت و استقلال آنها است.

تحریم‌های غرب علیه روسیه به ضرر غرب است و نتیجه آن مشکلاتی از جمله افزایش قیمت نفت و بحران تأمین مواد غذایی است.

روسیه و ایران در حال طراحی روش‌های جدید برای استفاده از پول‌های ملی در روابط دو کشور هستند.

منطقه شرق فرات باید تحت کنترل نیروهای نظامی سوریه قرار گیرد.

ایران و روسیه در سوریه در حال مبارزه مشترک با تروریسم هستند و در زمینه نظامی نیز تلاش می‌کنیم همکاری‌های دو کشور و همچنین همکاری و مانورهای سه‌جانبه با چین را توسعه دهیم.