رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


زارع پور: رفع فیلتر توییچ جزو اختیارات وزارت ارتباطات نیست

زارع پور: رفع فیلتر توییچ جزو اختیارات وزارت ارتباطات نیست «عیسی زارع پور» در پاسخ به انتقاد کاربری پیرامون فیلترینگ توییچ اعلام کرده فیلتر شدن یا برداشتن فیلتر توییچ در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست. شاید تا قبل از ۸ سال پیش، بیشتر موضوع فیلترینگ بر دوش وزراتخانه ارتباطات بود ولی امروزه و با تغییراتی […]

زارع پور: رفع فیلتر توییچ جزو اختیارات وزارت ارتباطات نیست

«عیسی زارع پور» در پاسخ به انتقاد کاربری پیرامون فیلترینگ توییچ اعلام کرده فیلتر شدن یا برداشتن فیلتر توییچ در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست.

شاید تا قبل از ۸ سال پیش، بیشتر موضوع فیلترینگ بر دوش وزراتخانه ارتباطات بود ولی امروزه و با تغییراتی که رخ داده، بیشتر تصمیمات پیرامون مساله فیلترینگ بر عهده سازمان دیگری به نام «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» است. وزارت ارتباطات نیز تنها یک رای از بین سیزده رای موجود در این کارگروه را دارد.

با این حال وزارت ارتباطات می‌تواند به عنوان یک عضو مهم از این کارگروه، نسبت به فیلتر شدن یا نشدن یک پلتفرم واکنش نشان دهد و با دیگر اعضا، درباره این موضوع به گفتگو بنشیند و حتی درخواست رفع فیلتر شدن را داشته باشد، درخواستی که البته الزاما موجب رفع فیلتر نخواهد شد.

همچنین نکته دیگری که در این میان وجود دارد اینست که تا به امروز هیچ مرجعی، مسئولیت فیلترینگ توییچ را بر عهده نگرفته است و مشخص نیست فیلترینگ توییچ به دستور چه نهادی انجام شده است.