رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


جزئیات بسته حمایتی از مشاغل اینترنتی اعلام شد/ از خرید نسیه تا ضمانت وام با حساب کاربری

جزئیات بسته حمایتی از مشاغل اینترنتی اعلام شد/ از خرید نسیه تا ضمانت وام با حساب کاربری وزیر ارتباطات در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد جزئیات بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اینترنتی ایران را اعلام کرد. او گفت: در این بسته موضوعاتی از جمله پرداخت، تبلیغات، حمل و نقل کالا، زیرساخت، مالیات، تسهیلات، […]

جزئیات بسته حمایتی از مشاغل اینترنتی اعلام شد/ از خرید نسیه تا ضمانت وام با حساب کاربری

وزیر ارتباطات در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد جزئیات بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اینترنتی ایران را اعلام کرد. او گفت: در این بسته موضوعاتی از جمله پرداخت، تبلیغات، حمل و نقل کالا، زیرساخت، مالیات، تسهیلات، استقرار در پارک علم و فناوری و احراز هویت کسب و کارها دیده شده است.

در حوزه پرداخت، خدماتی از جمله حساب امانی (کسر مبلغ خرید پس از اطمینان از سبد کالا) خرید اعتباری (پرداخت وجه با فاصله از دریافت کالا)، پرداخت مستقیم، کیف پول، درگاه پرداخت و رمزریال عرضه می‌شود.

در حوزه تبلیغات تخفیف حداکثری تبلیغات در دستگاه‌های اجرایی و صدا و سیما برای کسب و کارها و پلتفرم‌ها دیده شده و همچنین پلتفرم موظف شده که با انجام تبلیغات در مدت کوتاهی نصف دنبال‌کننده‌های کسب و کار در پلتفرم‌های خارجی را در پلتفرم داخلی معرفی کند. برنامه‌سازی برای معرفی در صدا و سیما و اختصاص بسته ویژه تبلیغات پیامکی از دیگر بخش‌های تبلیغات است.

در بخش حمل و نقل کالا تخفیفاتی در خدمات پستی دیده شده. در بخش مالیات مقرر شد کسب و کارهایی که سابقه مالیاتی ندارند تا سقف ۲ میلیارد تومان از مالیات معاف شوند و همچنین کسب و کارهایی که سابقه مالیاتی دارند، از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند. همچنین هزینه راه‌اندازی و توسعه کسب و کار به عنوان هزینه مالیات پذیرفته شده است.

در بخش تسهیلات متناسب با دنبال‌کننده‌های حساب کاربری تسهیلات به کسب و کار داده می‌شود و همچنین برای نخستین بار حساب کاربری به عنوان دارایی نامشهود برای اعتبارسنجی یا به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها قابل ارایه است. همچنین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به این بخش اختصاص داده می‌شود.

همچنین کسب و کارهای خانگی نیاز به اخذ مجوز ندارند و ثبت نام آنها در پلتفرم به منزله ثبت در درگاه ملی مجوزهاست./فارس