رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


اعتماد: چرا تخریب کنندگان موتورسیکلت‌ها دستگیر نمی‌شوند؟

اعتماد: چرا تخریب کنندگان موتورسیکلت‌ها دستگیر نمی‌شوند؟ روزنامه اعتماد نوشت: توضیح اخیر رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درباره فیلم تخریب وسایل نقلیه شخصی افراد توسط یک مامور انتظامی بسیار بیش از چیزی که انتظار می‌رفت، ناامیدکننده بود. خصوصا پس از آنکه برخی مقامات قضایی و در راس آن‌ها رییس قوه قضاییه نشانه‌هایی دال بر برخورد […]

اعتماد: چرا تخریب کنندگان موتورسیکلت‌ها دستگیر نمی‌شوند؟

روزنامه اعتماد نوشت:

توضیح اخیر رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درباره فیلم تخریب وسایل نقلیه شخصی افراد توسط یک مامور انتظامی بسیار بیش از چیزی که انتظار می‌رفت، ناامیدکننده بود. خصوصا پس از آنکه برخی مقامات قضایی و در راس آن‌ها رییس قوه قضاییه نشانه‌هایی دال بر برخورد منطقی و قانونی با اتفاقات اخیر کشور در جهت آرام کردن فضا و اقناع افکار عمومی، نه صرفا «کنترل» آن نشان داده بودند.

فرض کنید مردم بپذیرند که افراد تخریب‌کننده اموال شخصی و عمومی، مامور انتظامی نیستند. آیا آن وقت همین قدر با خویشتنداری و نگرانی از برخورد پلیسی از کنار این صحنه‌ها رد خواهند شد یا اینکه دست به اقدام متقابل خواهند زد و با آن‌ها مانند موبایل دزد و جیب‌بر برخورد می‌کنند؟ آیا به ایجاد زمینه تقابل‌های خشونت‌آمیز با چنین توجیهی فکر شده است؟

فرض کنید این‌ها ماموران قلابی بودند؛ چرا نهاد‌های امنیتی و پلیس تاکنون حتی یک نفر از این افراد را بازداشت نکرده‌اند؟ با این همه تجهیزات نظیر دوربین‌های مداربسته شهری عدم دستگیری این افراد منطقی است؟