رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


اپل ابزار به اشتراک گذاری فایل که بین معترضان چینی استفاده می‌شد را محدود کرد

اپل ابزار به اشتراک گذاری فایل که بین معترضان چینی استفاده می‌شد را محدود کرد چینی‌ها در میان اعتراض‌ها به حکومت خود، از AirDrop به عنوان ابزاری برای انتقال فایل به صورت ناشناس از آیفون به آیفون دیگران استفاده می‌کردند. چهارشنبه اپل iOS 16.1.1 را منتشر کرد که برای آیفون‌های فروخته شده در چین، محدودیت […]

اپل ابزار به اشتراک گذاری فایل که بین معترضان چینی استفاده می‌شد را محدود کرد

چینی‌ها در میان اعتراض‌ها به حکومت خود، از AirDrop به عنوان ابزاری برای انتقال فایل به صورت ناشناس از آیفون به آیفون دیگران استفاده می‌کردند. چهارشنبه اپل iOS 16.1.1 را منتشر کرد که برای آیفون‌های فروخته شده در چین، محدودیت ۱۰ دقیقه‌ای برای ارسال فایل اعمال کرده بود.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ می‌گوید اپل پاسخی به چرایی این موضوع نداده اما گفته به زودی AirDrop در سایر نقاط جهان نیز چنین محدودیتی خواهد داشت و هدف، جلوگیری از دریافت فایل‌های ناخواسته از افراد ناشناس است.

با این حال اپل در سال‌های گذشته به شدت زیر فشار انتقاد به دلیل اعمال تغییرات در آیفون به میل حکومت چین بوده است؛ از پنهان‌کردن اموجی پرچم تایوان در ۲۰۱۹ گرفته تا حذف تمام VPNها از اپ استور مخصوص چین. حتی بسیاری از سرویس‌های نرم‌افزاری خود اپل هم در چین در دسترس نیستند.