رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پایان رزمایش مشترک تل‌آویو و واشنگتن با «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران»

پایان رزمایش مشترک تل‌آویو و واشنگتن با «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران» رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید.کانال ۱۲ اسرائیل بدون ذکر منبع گزارش داد که بخشی از این رزمایش شامل شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است. روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: در […]

پایان رزمایش مشترک تل‌آویو و واشنگتن با «شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران»

رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه ششم بهمن در شرق دریای مدیترانه به پایان رسید.کانال ۱۲ اسرائیل بدون ذکر منبع گزارش داد که بخشی از این رزمایش شامل شبیه‌سازی عملیات بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: در این رزمایش که درخت بلوط نام داشت، حدود شش هزار و چهارصد سرباز آمریکایی در کنار بیش از یک‌هزار ‌و پانصد سرباز اسرائیلی و نیز «یکصد و چهل» فروند هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک «ب- ۵۲» و جنگنده‌های فوق پیشرفته «اف-۳۵» و همچنین «دوازده» شناور از جمله یک ناو هواپیمابر شرکت داشتند.

این رزمایش در مجموع «پیامی به جمهوری اسلامی» تلقی می‌شود، هر چند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این مانور به طور خاص کشور مشخصی را هدف قرار نداده است.

فرمانده ارتش اسرائیل:این رزمایش سطح برنامه‌ریزی و اجرای عملیات ترکیبی ما را ارتقاء داد./انتخاب