رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


«زیتون پرورده»، بهترین غذای وگان جهان شد

«زیتون پرورده»، بهترین غذای وگان جهان شد وب‌سایت TasteAtlas، یک مرجع و راهنمای غذاهای محلی است که دستور‌العمل‌های غذایی، نظرات منتقدان غذا و پژوهش‌هایی درباره مواد اولیه و غذاهای محبوب را گردآوری می‌کند. این مرجع به‌تازگی لیستی از بهترین غذاهای وگان جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده است که زیتون‌پرورده از ایران، در رتبه […]

«زیتون پرورده»، بهترین غذای وگان جهان شد

وب‌سایت TasteAtlas، یک مرجع و راهنمای غذاهای محلی است که دستور‌العمل‌های غذایی، نظرات منتقدان غذا و پژوهش‌هایی درباره مواد اولیه و غذاهای محبوب را گردآوری می‌کند. این مرجع به‌تازگی لیستی از بهترین غذاهای وگان جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده است که زیتون‌پرورده از ایران، در رتبه اول این لیست قرار دارد.

در توصیف این خوراک آمده است: «این غذای ساده که متعلق به استان گیلان است، ترکیبی خوشمزه از زیتون بدون هسته و رب انار است. به این ترکیب گردوی آسیاب‌شده، سیر خردشده و سبزیجات معطر و تازه مانند گشنیز یا نعناع و همچنین دانه‌های انار و مقدار زیادی روغن زیتون اضافه می‌شود. زیتون پرورده معمولا به‌صورت سرد و به‌عنوان پیش غذا یا میان وعده‌ای که همراه با نان لواش است، سرو می‌شود.»

لیست ۱۰ غذای برتر سنتی وگان جهان از نگاه TasteAtlas در آوریل ۲۰۲۳ میلادی به شرح زیر است:

۱. زیتون پرورده، ایران

۲.سوریه Muhammara،

۳.صربستان Moravska salata،

۴. بابا قنوش، لبنان

۵.یونان Melomakarona،

۶.گرجستان Badrijani،

۷. حمص، لبنان

۸. فتوش، لبنان

۹.لبنان و غزه Mujaddara،

۱۰.اندونزی Tempe goreng،

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) درباره گردشگری غذا، یک مسافر بیش از یک سوم از هزینه سفر خود را صرف غذا و نوشیدنی می‌کند. این امر نشان می‌دهد معرفی خوراک و غذاهای سنتی یک منطقه تا چه اندازه می‌تواند در جذب گردشگران تاثیرگذار باشد. وب‌سایت TasteAtlas، پیش از این نیز «قرمه‌سبزی» را در رتبه هشتم بهترین غذاهای جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار داده بود.