رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو/ مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو/  مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با تب کریمه کنگو گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت و درمان یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده است که خوشبختانه بهبود یافته است. امین اسدی با بیان […]

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو/  مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با تب کریمه کنگو گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت و درمان یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده است که خوشبختانه بهبود یافته است.

امین اسدی با بیان این که شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا شده است، افزود: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته قابل کنترل است.

ویروس در برابر حرارت حساس است بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند./ ایلنا