رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


اینستاگرام برای فروش کالا همچنان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است

گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک: اینستاگرام برای فروش کالا همچنان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است؛ محبوبیت تلگرام از واتس‌اپ پیشی گرفت بنابر اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در سال ١۴٠١، شبکه‌های اجتماعی اصلی‌ترین مسیر فروش کالا برای فعالین تجارت الکترونیک در کنار وب‌سایت‌های این واحدها بوده است. همچنین طبق نظرسنجی به‌عمل‌آمده از سوی این مرکز، اینستاگرام […]

گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک: اینستاگرام برای فروش کالا همچنان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است؛ محبوبیت تلگرام از واتس‌اپ پیشی گرفت

بنابر اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در سال ١۴٠١، شبکه‌های اجتماعی اصلی‌ترین مسیر فروش کالا برای فعالین تجارت الکترونیک در کنار وب‌سایت‌های این واحدها بوده است.

همچنین طبق نظرسنجی به‌عمل‌آمده از سوی این مرکز، اینستاگرام با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در میان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای استفاده به‌عنوان فضای تجاری مکمل داشته است. این سهم در سال گذشته ۸۴ درصد بود.

نکته جالب‌توجه پیشی‌گرفتن تلگرام از واتس‌اپ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ است. تلگرام حالا در دنیای تجارت الکترونیکی کشور سهمی ۴۱ درصدی دارد. به‌نظر می‌رسد تلگرام پس از فیلترینگ نیمه دوم ۱۴۰۱ بیشتر از قبل محبوب شده است.

پیام‌رسان بومی روبیکا که در سال گذشته هیچ سهمی از این بازار نداشت نیز حالا سهمی ۱۴ درصدی دارد.