سرنوشت واردات و حقوق ورودی خودرو در سال ۱۴۰۴
سرنوشت واردات و حقوق ورودی خودرو در سال ۱۴۰۴ رسول کوهستانی پزوه کارشناس گمرکی: دو عامل مهم احتمالاً واردات خودرو را با چالش و یا حتی عدم انجام واردات و نتیجتاً عدم تحقق درآمد پیش بینی شده دولت در قانون بودجه و تورم و افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده مواجه میکند. این دو […]
سرنوشت واردات و حقوق ورودی خودرو در سال ۱۴۰۴
رسول کوهستانی پزوه کارشناس گمرکی:
دو عامل مهم احتمالاً واردات خودرو را با چالش و یا حتی عدم انجام واردات و نتیجتاً عدم تحقق درآمد پیش بینی شده دولت در قانون بودجه و تورم و افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده مواجه میکند.
این دو عامل «تعیین حقوق ورودی ۱۰۰ درصد جهت واردات خودرو» و «تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی بر اساس میانگین نرخ ارز در اسفند ۱۴۰۳ در مرکز مبادله طلا و ارز» است.
در حالی که در سال ۱۴۰۳ حقوق ورودی خودروهای سواری برقی ۴ درصد، خودروهای سواری هیبریدی ۱۵ درصد، خودروهای بنزینی تا ۱۰۰۰ سی سی ۲۰ درصد، خودروهای بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی سی ۵۵ درصد، خودروهای بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی ۹۵ درصد و خودروهای بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی ۱۳۵ درصد تعیین شده است، تعیین حقوق ورودی ۱۰۰ درصدی جهت همه خودروهای سواری وارداتی جای ابهام دارد و به نظر میرسد موضوع مورد توجه مجلس و دولت قرار نگرفته است و واردات خودرو را با چالش روبرو خواهد کرد.