دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و محیطی ابلاغ شد
دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و محیطی ابلاغ شد سید سجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور بخشنامهای بر لزوم نظارت مؤثر و همهجانبه دانشگاههای علوم پزشکی بر تبلیغات مرتبط با حوزههای پزشکی به ویژه در فضاهای مجازی و عمومی تأکید کرد. در این بخشنامه تصریح […]
دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و محیطی ابلاغ شد
سید سجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور بخشنامهای بر لزوم نظارت مؤثر و همهجانبه دانشگاههای علوم پزشکی بر تبلیغات مرتبط با حوزههای پزشکی به ویژه در فضاهای مجازی و عمومی تأکید کرد.
در این بخشنامه تصریح شده، با توجه به گسترش تبلیغات در بستر فضای مجازی و حضور افراد غیرمجاز در این عرصه، برخی فعالیتهای تبلیغاتی در حوزههای پوست، مو و کاهش وزن از چارچوبهای قانونی خارج شده و آسیبهایی به جایگاه پزشکی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه وارد کردهاند.
بر اساس این بخشنامه، معاونتهای درمان دانشگاهها موظفند ضمن اطلاعرسانی دقیق به مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی، گزارش جامعی از نقاط قوت و ضعف اجرایی دستورالعمل فعلی را تا پایان اردیبهشت ماه به مرکز نظارت و اعتباربخشی این معاونت ارائه کنند تا در صورت نیاز، بازنگری یا اصلاح قانونی لازم با همکاری مراجع ذیربط انجام شود.
این اقدام در راستای تفکیک تبلیغات مجاز از مداخلات غیرمجاز و حفظ حرمت و اعتبار حرفه پزشکی انجام میشود.