رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


فیلترینگ جاباما به کجا رسید؟

فیلترینگ جاباما به کجا رسید؟ پس از گذشت یک هفته از مشکلات به وجود آمده برای وب سایت jabama.ir ، بزرگترین سامانه آنلاین رزرو هتل در کشور، هنوز خبری از رفع فیلترینگ این وب سایت حوزه گردشگری نیست. مدیر بازاریابی شرکت سفرهای علی بابا در پاسخ به پی گیری خبرنگار ما می گوید: ما هنوز […]

فیلترینگ جاباما به کجا رسید؟

پس از گذشت یک هفته از مشکلات به وجود آمده برای وب سایت jabama.ir ، بزرگترین سامانه آنلاین رزرو هتل در کشور، هنوز خبری از رفع فیلترینگ این وب سایت حوزه گردشگری نیست.

مدیر بازاریابی شرکت سفرهای علی بابا در پاسخ به پی گیری خبرنگار ما می گوید: ما هنوز پی‌گیر رفع فیلترینگ جاباما هستیم و هنوز این مشکل ادامه دارد. خوشبختانه تمامی نهادها و ارگان‌های مربوطه از جمله وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، کمیته فیلترینگ و حتی خود معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حساسیت های لازم را نشان می‌دهند و ما ضمن تشکر، امیدواریم هرچه زودتر فیلترینگ جاباما رفع شود.

توحید علی اشرفی در پاسخ به این سوال که آیا ریشه‌ی مشکل به وجود آمده برای سایت جاباما از تی نماد (نماد اطمینان گردشگری مجازی) هست؟ اضافه می کند: “اتفاقا وب سایت جاباما به عنوان یکی از اولین وب سایت های حوزه گردشگری، درخواست و مدارک خود را برای اخذ این نماد تکمیل کرده است. من فکر نمی کنم تی نماد برای محدود کردن کسب و کارهای اینترنتی حوزه گردشگری باشد ولی انتظار فعالان کسب و کارهای اینترنتی از دولت این هست که برای جلوگیری از مشکلات آتی مشابه برای کسب و کارهای اینترنتی، نظارت بر نمادهای ساماندهی در حوزه های تجارت الکترونیک را در یک نهاد واحد متمرکز نماید.

علی اشرفی معتقد است: هنوز نگاه بدنه کارشناسی به شاخه‌ی تجارت الکترونیک در بخش‌هایی از دولت، سنتی هست و نتوانسته تغیرات را به خوبی برای خود جاری سازد، شرکت دانش بنیان سفرهای علی بابا ممکن است در حوزه گردشگری دارای چندین محصول (وب سایت، اپلیکیشن و شبکه اجتماعی) باشد و طبق قانون تجارت، نیازی نیست برای هر یک از محصولات خود شرکت جداگانه ای ثبت کرده و مجوزهای مجزایی اخذ کند. شما فرض کنید به یک شرکت صنایع غذایی بگویند برای هر یک از انواع روغن هایش شرکت جداگانه ای ثبت کند و مدیرعامل مجزا داشته باشد و غیره.

لازم به ذکر است که استارتاپ علی بابا با ۳۰۰ نفر نیروی کار نخبه به دلیل فیلترینگ جاباما، یکی از محصولاتش در حوزه رزرو آنلاین هتل از روز چهارشنبه ۳۱ خرداد دچار مشکلات و خسارت های فراوان شده است و تلاش های جامعه فعالان کسب و کارهای اینترنتی برای رفع فیلترینگ این استارتاپ همچنان ادامه دارد.