رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


دولت دلار مورد نیاز خود را از یکی از همسایگان غربی تهیه می‌کند

دولت دلار مورد نیاز خود را از یکی از همسایگان غربی تهیه می‌کند/ بخشنامه جهانگیری محدودیت ارزی برای کشور ایجاد کرد ▫مسعود دانشمند رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات: بانک مرکزی باید دلار را به صورت نقدی از برخی کشورها تهیه و وارد بازار کشور کند. کشورهایی که محل تامین دلار برای بانک مرکزی بودند، […]

دولت دلار مورد نیاز خود را از یکی از همسایگان غربی تهیه می‌کند/ بخشنامه جهانگیری محدودیت ارزی برای کشور ایجاد کرد

▫مسعود دانشمند رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات: بانک مرکزی باید دلار را به صورت نقدی از برخی کشورها تهیه و وارد بازار کشور کند. کشورهایی که محل تامین دلار برای بانک مرکزی بودند، امروز همکاری لازم را ندارند. بنابراین مقدار اسکناس نقد در دست بانک مرکزی کاهش پیدا کرده و این کاهش باعث به‌ هم ریختن تعادل عرضه و تقاضا در بازار شده است.

▫کشورها با بهانه اینکه مقررات FATF را پذیرفته‌اند و باید نقل‌وانتقالات مالی را شفاف نشان دهند و نمی‌توانند پول را نقدا به ایران بدهند، ارز لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار نمی‌دهند. در حال حاضر از یکی از همسایگان غربی ارز تهیه می‌شود ولی مقدار آن بسیار کم است.

▫این که رئیس‌جمهور گفته‌اند وضعیت ارزی کشور خوب است، کاملا حرف درستی است، چون بالانس میزان ارزی که از محل صادرات نفت و گاز به دست می‌آید و ارزی که صرف واردات می‌شود، عددی قابل توجه است که در دست دولت است.

▫معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده است که از کشورهایی نظیر چین، کره، هند و ترکیه بدون انتقال ارز، ثبت سفارش و واردات صورت نگیرد. این بخشنامه محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. باید اجازه داد کسانی که ارز صادراتی بیرون از کشور در اختیار دارند، آن را خرج واردات کنند تا تقاضا در داخل کشور به حداقل خود میل کند./ گمرکچی