رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


فهرست امید در مالزی پیروز شد

فهرست امید در مالزی پیروز شد در انتخابات پارلمانی مالزی، ماهاتیرمحمد که دوسالی بود از سیاست کناره گرفته بود، با رهبری ائتلاف «امید» توانست ائتلاف جبهه ملی را برای اولین‌بار با شکستی سنگین روبه‌رو کند. ائتلاف امید، ۱۲۲کرسی از ۲۲۲کرسی پارلمان را به‌دست آورد و جبهه‌ملی مالزی به رهبری نجیب عبدالرزاق که ۶۰سال است، حزب […]

فهرست امید در مالزی پیروز شد

در انتخابات پارلمانی مالزی، ماهاتیرمحمد که دوسالی بود از سیاست کناره گرفته بود، با رهبری ائتلاف «امید» توانست ائتلاف جبهه ملی را برای اولین‌بار با شکستی سنگین روبه‌رو کند.

ائتلاف امید، ۱۲۲کرسی از ۲۲۲کرسی پارلمان را به‌دست آورد و جبهه‌ملی مالزی به رهبری نجیب عبدالرزاق که ۶۰سال است، حزب حاکم به‌شمار می‌رود، فقط ۷۶ کرسی کسب کرد.

ماهاتیر محمد به خبرگزاری‌ها گفته که رای ا‌ئتلافش بیش از این‌ها بوده ولی گفته انتظار دارد ظرف ۲۴ساعت آینده نخست‌وزیر جدید مالزی سوگند یاد کند. برخی منابع‌خبری می‌گویند طرفداران محمد در خیابان‌ها به تقلب جناح‌حاکم اعتراض کرده‌اند.

محمد که معمار سیاست و اقتصاد جدید مالزی به‌شمار می‌رود، از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ نخست‌وزیر مالزی بود، و خودش زمانی بخشی از ائتلاف حاکم جبهه ملی بوده.

نجیب‌عبدالرزاق، نخست‌وزیر فعلی مالزی، شاگرد سیاسی سال‌های نه‌چندان دور ماهاتیرمحمد بوده و اما در سال‌های اخیر به فسادگسترده متهم بوده.