رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


فراکسیون امید؛ مرگ یا زندگی با کاندیداتوری عارف لیست امید از هیات رییسه مجلس حذف می شوند

فراکسیون امید؛ مرگ یا زندگی با کاندیداتوری عارف لیست امید از هیات رییسه مجلس حذف می شوند عارف خالق فراکسیون امید مجلس دهم نیست ، اما معروفترین عضو و محور آن است. فردا صبح شنبه ۹۸/۳/۴ اعضای فراکسیون گرد هم می آیند تا در خصوص انتخابات هیات رییسه مجلس برای اجلاسیه سال چهارم تعیین استراتژی […]

فراکسیون امید؛ مرگ یا زندگی

با کاندیداتوری عارف لیست امید از هیات رییسه مجلس حذف می شوند
عارف خالق فراکسیون امید مجلس دهم نیست ، اما معروفترین عضو و محور آن است.

فردا صبح شنبه ۹۸/۳/۴ اعضای فراکسیون گرد هم می آیند تا در خصوص انتخابات هیات رییسه مجلس برای اجلاسیه سال چهارم تعیین استراتژی نمایند.

تن رنجور و بیمار فراکسیون امید، که بواسطه وضعیت سیاسی این روزها در حال احیای قلبی-ریوی برای حفظ حیات سیاسی خود است، باید تصمیم مهمی بگیرد.

بودن یا نبودن ، مسأله این است.

عارف کاندیدای ریاست مجلس در سال چهارم بشود یا نشود، کل مطلب حفظ شریانهای حیاتی فراکسیون امید همین است.

نتیجه مانند سه سال پیاپی گذشته از پیش مشخص است ، ولی کاندیدا شدن یا نشدن عارف چه مزایا و معایبی دارد؟

آنچه او را به سمت نامزدی سوق میدهد، فشار افکار عمومی اصلاح طلبان برای واکنشی درخور و فعالیتی قابل عرضه در مجلس است، چرا که حتی شکست در انتخابات ریاست مجلس، توجیه ایشان را مبنی بر انجام همه تلاش تا مرز قربانی شدن در چهار دوره انتخابات ریاست مجلس ، مهیا میکند.
تا اینجا اشکالی وارد نیست، ولی این کاندیداتوری باعث خواهد شد دو فراکسیون دیگر سیاسی مجلس یعنی مستقلین و اصولگرایان، متحد شده ، با برتری عددی، هر دو شریان مهم نواب رییس مجلس و یا حداقل یک کرسی را که در اختیار مطهری و پزشکیان از فراکسیون امید است از چنگ فراکسیون امید درآورده ، سه کرسی دیگر هیات رییسه که در اختیار وکیلی و یوسف نژاد و رحیمی است با مخاطره جدی روبرو خواهد کرد.

در چنین شرایطی نظرات متفاوت است.
عده ای حفظ شریانها و کرسیهای مهم فراکسیون در هیات رییسه را اصل میدانند، برخی نیز ایجاد پاسخ به افکار عمومی با قربانی دادن ولو در حد نواب رییس دنبال میکنند. باید تا یکشنبه صبر کرد.

بودن یا نبودن؛ مسأله این است