رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


راهکار‌های کنترل نوسان قیمت در بازار موبایل/ واردات تلفن همراه آمریکایی کاهش یافت

راهکار‌های کنترل نوسان قیمت در بازار موبایل/ واردات تلفن همراه آمریکایی کاهش یافت ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران: در حال حاضر تقاضای انواع تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به دلیل شروع سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی افزایش یافته و وضعیت عرضه در […]

راهکار‌های کنترل نوسان قیمت در بازار موبایل/ واردات تلفن همراه آمریکایی کاهش یافت

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران:

در حال حاضر تقاضای انواع تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به دلیل شروع سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی افزایش یافته و وضعیت عرضه در بازار نمی‌تواند پاسخ این حجم از تقاضا را بدهد.

با جلوگیری از واردات تلفن همراه آمریکایی عرضه این محصول به بازار‌های کشور کاهش پیدا می‌کند که برای جلوگیری از این رویداد باید واردات را از سوی بازار کشور‌های دیگر تقویت کرد.

یکی از دلایل افزایش قیمت موبایل نوسان نرخ دلار است که این موضوع قابل پیگیری و حل نیست، دلیل دیگر افزایش تقاضا نسبت به عرضه است که دولت باید با تمهیدات جدید این مشکل را بر طرف کند.

از راهکار بسیار موثری که می‌تواند بازار تلفن همراه و قیمت‌ها را کنترل کند، ارائه فاکتور ثبت سفارش و خرید موبایل از کشور‌های مبدا توسط انجمن واردکنندگان به دولت است.