رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


مصرف روزانه یک قرص آسپرین خطر ابتلا به کرونا را ۲۹ درصد کاهش می‌دهد

مصرف روزانه یک قرص آسپرین خطر ابتلا به کرونا را ۲۹ درصد کاهش می‌دهد محققان با بررسی میزان عفونت و سرعت روند بهبودی ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک عدد قرص ۷۵ میلی گرمی آسپرین در روز، خطر ابتلا به بیماری کرونا را تا ۲۹ درصد کاهش […]

مصرف روزانه یک قرص آسپرین خطر ابتلا به کرونا را ۲۹ درصد کاهش می‌دهد

محققان با بررسی میزان عفونت و سرعت روند بهبودی ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک عدد قرص ۷۵ میلی گرمی آسپرین در روز، خطر ابتلا به بیماری کرونا را تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد.

اوایل دی ماه خبرهای مختلفی در مورد تاثیر آسپرین بر جلوگیری از ابتلا به کرونا منتشر شده بود. تا جایی که حتی برخی پزشکان مصرف این داروی مسکن را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را ممنوع اعلام کردند و رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان اصلی مهم در پیشگیری بیش از هر دارویی مورد توجه قرار دادند.

اکنون تحقیقات پزشکان متخصص روی داده‌های پزشکی بیش از ده هزار نفر از بهمن‌ ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال نشان می‌دهد که مصرف روزانه آسپرین می‌تواند به کاهش ۲۹ درصدی ابتلا به ویروس کرونا کمک کند. هرچند هنوز این تحقیقات ادامه دارد و دقیقا مشخص نیست که آسپرین چگونه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.