رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پنج اقدام موثر بیمه رازی در حوزه اطلاع رسانی

پنج اقدام موثر بیمه رازی در حوزه اطلاع رسانی تقویت فضای مجازی ، راه اندازی استودیو خبر ،چاپ و انتشار روزنامه و ماهنامه ، سه شنبه های پاسخگویی اهمیت رسانه در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت بیمه بر کسی پوشیده نیست و یکی ازموثرترین راه های گسترش این صنعت و افزایش ضریب نفوذ […]

پنج اقدام موثر بیمه رازی در حوزه اطلاع رسانی

تقویت فضای مجازی ، راه اندازی استودیو خبر ،چاپ و انتشار روزنامه و ماهنامه ، سه شنبه های پاسخگویی

اهمیت رسانه در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت بیمه بر کسی پوشیده نیست و یکی ازموثرترین راه های گسترش این صنعت و افزایش ضریب نفوذ آن در کشور، تولید محتوای رسانه ای به اشکال مختلف است و روابط عمومی شرکت های بیمه در این زمینه نقش سازنده ای دارند.

یکی از روابط عمومی های پیشرو در این زمینه روابط عمومی بیمه رازی است که در این راه قدم های موثری برداشته است.

روابط عمومی بیمه رازی در مدیریت جدید توانست جایزه روابط عمومی برتر سال صنعت بیمه را در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ کسب کند و این جایزه را از رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود .

روابط عمومی بیمه رازی با چاپ و انتشار روزنامه و ماهنامه داخلی هوشمند، فعالیت گسترده در فضای مجازی ، برگزاری جلسات هفتگی آنلاین پاسخگویی با مدیران و همچنین راه اندازی استودیو خبر قصد دارد به صورت ویژه به مسایل و ابعاد مختلف صنعت بیمه و همچنین شرکت بیمه رازی بپردازد.

مدیر روابط عمومی بیمه رازی کارشناسی خبر ، کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک و دکترای مدیریت کسب و کار دارد.

وی با کوله باری از تجربه فعالیت مدیریتی در سازمانهای مختلف از جمله ؛ نهاد ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی ، بانک مرکزی ، بیمه مرکزی ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، وزارت ارشاد ، وزارت بهداشت و صدا سیما ، حدود دو ماه است در بیمه رازی مستقر شده است.

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد در گفت و گو با خبرنگار ما و با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در بحث تولید محتوا ، شرکت بیمه رازی به طور میانگین در هفته ده محتوا به اشکال مختلف خبری تولید می کند و این موضوع نشان دهنده وجود محتوا و اخبار متعدد در صنعت بیمه است.

وی افزود: در حال حاضر این نیاز احساس می شود که باید تولید محتوای رسانه ای را در صنعت بیمه افزایش داد.

اسلامی فرد با اعلام خبر راه اندازی استودیو خبر در شرکت بیمه رازی با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: در استودیو خبر، گفتمان خبری صنعت بیمه راه اندازی شده است و خبرنگاران صنعت بیمه می‌توانند به صورت رایگان از امکانات این استودیو خبر مانند؛ کامپیوتر پیشرفته ، اینترنت پر سرعت ، دوربین فیلم برداری و عکاسی ، امکانات پخش زنده و همچنین پذیرایی استفاده کنند.

وی افزود ؛ در ماه رمضان طی برنامه زنده ضیافت نور که ساعت ۹ هر شب از اینستاگرام بیمه رازی پخش شد ، مدیران شرکت بیمه رازی را در استودیو خبر دعوت کردیم و طی آن مهمان برنامه ، فضای مجموعه خود را به طور کامل ترسیم کرد و هر شب طی قرعه کشی به یکی از نمایندگان شرکت بیمه رازی یک سکه طلا به همراه چوب گلف اهدا کردیم.

وی ادامه داد: چوب گلف همخوانی بصری و محتوایی با لوگو و اقدامات بیمه رازی دارد.

وی تصریح کرد ؛ با تلاش شبانه روزی و توانمندی دکتر علی جباری مدیرعامل بیمه رازی ، این شرکت افزایش سرمایه داد. به گونه‌ای که به لحاظ سرمایه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی اش در حال حاضر ، در جایگاه دوم در بین شرکت های بیمه کشور قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی در ادامه افزود: روزنامه بیمه رازی علاوه بر اینکه یک روزنامه هوشمند است و با اسکن کیوآرکد ، ویدیوهای مرتبط با خبر را پخش می‌کند ، در کنار آن اخبار و اطلاعات روزانه شرکت و پیام تبریک متولدین آن روز اطلاع رسانی می‌شود که این خود باعث ایجاد نشاط و افزایش فضای همدلی در شرکت شده است.

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد گفت: همزمان با میلاد امام رضا (ع) اولین شماره ماهنامه هوشمند بیمه رازی را منتشر خواهیم کرد که آغازی بر معرفی هرچه بیشتر فعالیتهای بیمه رازی است و در کنار این دو ، فضای روزنامه و ماهنامه ، پروژه «رازی پاسخگو » را راه اندازی کرده ایم.

وی در ادامه بیان کرد : اولین بند چرخش استراتژیک مدنظر مدیرعامل بیمه رازی ، نماینده محوری است.

در همین راستا پروژه سه شنبه های پاسخگویی را تعریف کردیم ، از این رو هر سه شنبه یکی از معاونان شرکت در مقابل دوربین روابط عمومی شرکت بیمه رازی قرار می گیرد و به سوالات ارسال شده از سوی نمایندگان پاسخگو خواهد بود و به صورت زنده این برنامه از اینستاگرام شرکت پخش می‌شود و در هر پخش زنده بالغ بر هزار نفر این برنامه را تماشا می‌کنند که این خود باعث کاهش چشمگیر مشکلات نمایندگان شده است.

ناصرالدین اسلامی فرد گفت: تا به امروز پنج برنامه زنده برگزار کرده‌ایم که اولین برنامه با حضور مدیرعامل محترم بیمه رازی دکتر جباری آغاز شد و با سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان باعث تشکیل یک کارگروه با حضور حدود ۲۰ مدیر شد که حدود ۸۰ درصد از این سوال ها حل شد.

البته بخشی از این سوالات به ساختار مربوط است و بخشی از آن در هیئت عامل بررسی می شود و بخش دیگر آن به دلیل قوانین صنعت بیمه قابل انجام نیست اما این در حالی است که عمده مشکلات مطرح شده ظرف چند ماه گذشته در مسیر رفع قرار گرفته که این باعث خوشحالی و کاهش مشکلات نمایندگان شده است.

وی درباره دریافت جایزه بیمه رازی در جشنواره گفت: بیمه رازی به واسطه حضور پررنگ که در حوزه دیجیتال و روابط عمومی الکترونیک داشت ، در این جشنواره با عنوان روابط عمومی برتر در حوزه الکترونیک انتخاب شد . این موضوع برای ما یک افتخار است چرا که معتقد هستیم دوران پسا کرونایی ، دورانی است که افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و الکترونیک فعال باشند، برنده هستند. از این رو برای ما بسیار حائز اهمیت بود که در این رشته دیده شدیم .

وی تصریح کرد : شاید دو ماه زمان کوتاهی بود اما اقدامات و فعالیت های متنوع و متفاوتی که در فضای مجازی بیمه رازی انجام شد به قدری پر رنگ بود که توجه داوران جشنواره را جلب کرد و بیمه رازی در این حوزه دیده شد ، این جایزه برای بیمه رازی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: البته در این فضا ما برنامه های بسیار زیادی داریم. به گونه‌ای که قصد داریم اولین تلویزیون تعاملی صنعت بیمه را در مباحث بیمه رازی راه اندازی کنیم ، در بحث فضای مجازی بیمه قصد داریم گفتمان صنعت بیمه را هر ماه در شرکت بیمه رازی داشته باشیم و خبرنگاران و کارشناسان حوزه بیمه را دعوت خواهیم کرد و میزگردهای فضای مجازی را ایجاد می کنیم که در این میزگرد های مجازی مباحث مهم صنعت بیمه را در استودیو خبر بیمه رازی مطرح می کنیم و بر این باور هستم که این مهم می تواند محتوای بسیار مناسبی را برای صنعت بیمه ایجاد کند.

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد در پایان از حمایت‌های دکتر علی جباری مدیر عامل بیمه رازی ، همکاری همه معاونین و مدیران شرکت و همچنین زحمات خالصانه و پرتلاش همکاران روابط عمومی بیمه رازی تشکر و اظهار امیدواری کرد با این اقدامات ، گامهای مثبتی در ترویج و توسعه فرهنگ ‌بیمه در کشور برداشته شود.