رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تهران در میان غیرخوشحال‌ترین شهرهای جهان

تهران در میان غیرخوشحال‌ترین شهرهای جهان گزارش جهانی خوشحالی شهروندان یکی از راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که در ژوئیه ۲۰۱۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای باعنوان “رضایت به سوی تعریف جامعی از توسعه” آن را تعریف کرد. در این ارزیابی از کشورهای عضو دعوت شده تا رضایت مردم خود […]

تهران در میان غیرخوشحال‌ترین شهرهای جهان

گزارش جهانی خوشحالی شهروندان یکی از راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که در ژوئیه ۲۰۱۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای باعنوان “رضایت به سوی تعریف جامعی از توسعه” آن را تعریف کرد. در این ارزیابی از کشورهای عضو دعوت شده تا رضایت مردم خود را بسنجند و از داده‌های رسمی برای راهنمایی سیاست عمومی استفاده کنند. در این شاخص از صفر تا ۱۰ رضایت عمومی و میزان خوشحالی شهروندان از عوامل مختلف زندگی و کیفیت آن مورد ارزیابی قرار میگیرد.

در این گزارش شهر تهران با کسب امتیاز ۴.۷ از ۱۰ در رتبه ۱۵۵ جهان در میان ۱۸۶ شهر بزرگ جهان ارزیابی شده و در ردیف غیرخوشحال ترین شهرهای جهان مانند باماکو(مالی)، تونس، اسکندریه (مصر) قرار گرفته است. رتبه بیشترین خوشحالی برخی شهرها به ترتیب زیر است:

هلسینکی رتبه ۱ جهان
زوریخ رتبه ۴
اسلو رتبه ۷
تل آویو رتبه ۸
تورنتو رتبه ۱۳
ملبورن رتبه ۱۴
واشنگتن رتبه ۱۸
ابوظبی رتبه ۳۵
مدینه رتبه ۴۶
سنگاپور رتبه ۴۹
کویت رتبه ۶۰
منامه رتبه ۶۱
دوحه رتبه ۶۳
مسکو رتبه ۷۶
آنکارا رتبه ۹۸
باکو رتبه ۱۰۸
تهران رتبه ۱۵۵