رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


معاون قوه قضاییه: متهمان یا محکومان اگر اظهار ندامت نکنند و تعهد کتبی ندهند، عفو نمی‌شوند

معاون قوه قضاییه: متهمان یا محکومان اگر اظهار ندامت نکنند و تعهد کتبی ندهند، عفو نمی‌شوند رحیمی: از سال ۹۷ به این طرف عفو معیاری نداشته‌ایم و آخرین عفو معیاری که مورد موافقت رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت مربوط به عفو ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ بود. بخش اول عفوِ امسال، معطوف به متهمان و محکومان […]

معاون قوه قضاییه: متهمان یا محکومان اگر اظهار ندامت نکنند و تعهد کتبی ندهند، عفو نمی‌شوند

رحیمی:

از سال ۹۷ به این طرف عفو معیاری نداشته‌ایم و آخرین عفو معیاری که مورد موافقت رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت مربوط به عفو ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ بود.

بخش اول عفوِ امسال، معطوف به متهمان و محکومان حوادث اخیر بوده است که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ تا زمان ابلاغ این عفو در جریان حوادث اخیر دستگیر، بازداشت و یا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند این افراد با داشتن شرایط در هر مرحله‌ای که باشد اعم از این که حکم صادر شده و یا در جریان باشد با این عفو پرونده آنان مختومه می‌شود.

افرادی اظهار کنند که ما پشیمان نیستیم و یا تعهد کتبی هم نمی‌دهیم طبیعتاً این افراد مشمول عفو قرار نمی‌گیرند.

قسمت دوم عفو در خصوص محکومان سایر پرونده‌های کیفری است. محکومانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ محکومیت حبس آنان قطعی باشد و شاکی خصوص هم نداشته باشند با داشتن شرایطی مورد عفو قرار می‌گیرند.

محکومانی که صرفاً به لحاظ عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان به سر می‌برند نیز اگر شرایط داشته باشند مشمول عفو می‌شوند./ میزان