رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


اندر احوالات “عید قربان” در ایران!

اندر احوالات “عید قربان” در ایران! شب بزرگترین عید ۲میلیارد مسلمان است. همه کشورهای اسلامی غرق در جشن و شادی است. یکی از بهترین نوستالوژیهای مسلمانان در همه جای دنیا از چاد تا داغستان تا چین و جاکارتا ایام عید قربان است. در ایران اما داستان متفاوت است. ظاهرا در توافق نانوشته ای هیچ تلاشی […]

اندر احوالات “عید قربان” در ایران!

شب بزرگترین عید ۲میلیارد مسلمان است. همه کشورهای اسلامی غرق در جشن و شادی است. یکی از بهترین نوستالوژیهای مسلمانان در همه جای دنیا از چاد تا داغستان تا چین و جاکارتا ایام عید قربان است.

در ایران اما داستان متفاوت است. ظاهرا در توافق نانوشته ای هیچ تلاشی برای جشن گرفتن وجود ندارد! عیدی که در کنار عید فطر و مبعث تنها اشتراک مذهبی ایرانیان شیعه با ۹۰ درصد جامعه مسلمانان غیرشیعه است.

اخبار تلویزیون در یک گزارش فرمالیته بر روی اشکهای دختران و پسران جوان در دعای عرفه زوم کرده و خبر بعدی تشییع جنازه شهدای گمنام در کرمانشاه است. برخی از جریانات افراطی چند سال است دهه مسلمیه را ابداع کرده اند و از این روز که خداوند شانیت آن را عید دانسته به پیشواز عزاداری محرم می روند!

ای کاش برخی از دست اندرکاران فرهنگی به جای مناسبت سازی و دهه و هفته سازی های فیک و بی اصالت مذهبی بر روی خاطره سازی و بولد کردن این عید برای مردم ایران برنامه ریزی کنند.