رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گران‌ترین آیفون تاریخ اپل

به نظر می‌رسد گران‌ترین آیفون تاریخ اپل؛ سودآورترین آیفون این شرکت باشد! هنوز چند هفته‌ای از معرفی آیفون X نگذشته بود که برخی سایت‌ها و کارشناسان از هزینه‌های بسیار زیاد پنل صفحه‌نمایش و دیگر قطعات آیفون X خبر دادند و در نهایت نتیجه‌گیری کردند که اپل روی این آیفون نمی‌تواند حاشیه سود همیشگی خود را […]

به نظر می‌رسد گران‌ترین آیفون تاریخ اپل؛ سودآورترین آیفون این شرکت باشد!

هنوز چند هفته‌ای از معرفی آیفون X نگذشته بود که برخی سایت‌ها و کارشناسان از هزینه‌های بسیار زیاد پنل صفحه‌نمایش و دیگر قطعات آیفون X خبر دادند و در نهایت نتیجه‌گیری کردند که اپل روی این آیفون نمی‌تواند حاشیه سود همیشگی خود را داشته باشد.

اما اکنون با گزارش‌های منتشر شده و اطلاعات بیشتری که درباره هزینه‌های ساخت آیفون X در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است؛ باید گفت هزینه آیفون X تنها ۲۵ درصد بالاتر از آیفون ۸ است ولی قیمت آن ۴۳ درصد بیشتر از آن است؛ یعنی حاشیه سود بالاتر!

براساس گزارش رویترز و همین‌طور موسسه تحلیل‌گر Techinsights، هزینه ساخت هر آیفون X برای اپل ۳۷۵.۵۰ دلار تمام می‌شود.

صفحه‌نمایش این گوشی هزینه‌ای ۶۵.۵۰ دلاری دارد و شاسی استیل آن نیز به تنهایی ۳۶ دلار هزینه روی دست اپل می‌گذارد. نمایشگر آیفون ۸ هزینه‌ای ۳۶ دلاری و شاسی آلومینیومی آن هزینه‌ای ۲۱.۵ دلاری داشت. این‌ها گران‌ترین قطعات آیفون ۱۰ هستند.

بنابراین؛ وقتی اپل هر آیفون X با ظرفیت ۶۴ گیگابایتی را ۹۹۹ دلار و هر آیفون X با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی را با قیمت ۱۱۴۹ دلار می‌فروشد؛ حاشیه سود بالاتری نسبت به آیفون ۸ و حتا آیفون‌های قبلی دارد.

حاشیه سود ناخالص آیفون ۸ حدود ۵۹ درصد است ولی اکنون شاهدیم که حاشیه سود ناخالص آیفون ۱۰ اپل به حدود ۶۴ درصد می‌رسد. یک تفاوت ۵ درصدی؛ اگرچه تفاوت قیمت ۳۰۰ دلار است.

اینجا است که علت قیمت هزار دلاری آیفون X مشخص می‌شود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که این گوشی گران‌قیمت است و در بازار با شکست مواجه می‌شود اما فعلا گزارش‌های هفته اول فروش آن، این‌طور نشان نمی‌دهند.

شایعه شده است که آیفون X محبوب‌ترین گوشی اپل خواهد شد. تمامی گوشی‌های عرضه شده در خرده‌فروشی‌ها به فروش رفتند و فروشگاه‌های آنلاین نیز هیچ گوشی برای تحویل به مشتری ندارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش یک هفته‌ای آیفون X برابر با کل فروش آیفون ۸ از ابتدا تا کنون بوده است. استراتژی اپل در زمان عرضه آیفون ۸ و ۱۰ نیز به این قضیه دامن زد و بر فروش آن اثر گذاشت.

اگر امروز برای خرید یک آیفون X اقدام کنید؛ سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا به دست شما برسد!