رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


رضا ضراب برنامه بین‌المللی پول‌شویی برای ایران را افشا خواهد کرد

رویترز مدعی شد: رضا ضراب برنامه بین‌المللی پول‌شویی برای ایران را افشا خواهد کرد دیوید دینتون از مسئولان در دادستانی آمریکا گفت که رضا ضراب، بازرگان ایرانی تبار اهل ترکیه، اطلاعات یک شبکه پول‌شویی برای ایران را افشا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه ۲۸ نوامبر گفت که رضا ضراب، به جرم خود در […]

رویترز مدعی شد: رضا ضراب برنامه بین‌المللی پول‌شویی برای ایران را افشا خواهد کرد

دیوید دینتون از مسئولان در دادستانی آمریکا گفت که رضا ضراب، بازرگان ایرانی تبار اهل ترکیه، اطلاعات یک شبکه پول‌شویی برای ایران را افشا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه ۲۸ نوامبر گفت که رضا ضراب، به جرم خود در اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی اقرار کرد و او علیه مقام مسئول یک بانک ترکیه که به تنظیم «معامله‌های غیر قانونی به سود ایران از راه بانک‌های آمریکایی» متهم شده، شهادت خواهد داد.

دینتون که در بیانیه افتتاحیه محاکمه محمد هاکان آتیلا نایب رئیس هالک بانک ترکیه در دادگاه فدرال نیویورک سخن می‌گفت، اظهار داشت که ضراب «اطلاعات داخلی» برنامه بین‌امللی پولشویی میلیاردها دلار را فاش خواهد کرد.

از سویی ویکتور روکو وکیل مدافع محمد هاکان آتیلا گفت که ضراب «آماده دروغ گفتن برای نجات از زندان» است و «سخنانش اعتباری ندارد».

دادستانی آمریکا نه تن را در پرونده کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها، متهم کرده است. اما رضا ضراب و محمد هاکان آتیلا، تنها متهمان این پرونده هستند که بازداشتشان در آمریکا اعلام شده است. سلیمان اصلان رئیس پیشین هالک بانک ترکیه و ظافر گاگلایان وزیر اقتصاد پیشین ترکیه، از دیگر متهمان این پرونده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، این پرونده را «ساختگی و دارای اهداف سیاسی» توصیف کرده است.