رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۲۶ آذر روی دهد:

‍ برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۲۶ آذر روی دهد: ? مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در تهران امروز به سبب آلودگی شدید هوا تعطیل‌اند. ? امروز هیات دولت جلسه دارد. و بعید نیست دعوای اسحاق‌جهانگیری و باقرنوبخت در مصاحبه‌های پس‌از جلسه ادامه پیدا کند. ? امروز مجلس […]

‍ برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۲۶ آذر روی دهد:

? مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در تهران امروز به سبب آلودگی شدید هوا تعطیل‌اند.

? امروز هیات دولت جلسه دارد. و بعید نیست دعوای اسحاق‌جهانگیری و باقرنوبخت در مصاحبه‌های پس‌از جلسه ادامه پیدا کند.

? امروز مجلس شورا هم جلسه علنی دارد و مجادلات بر سر بودجه ادامه خواهد داشت.

?امروز جشنواره فیلم‌های مستند سینما حقیقت تمام خواهد شد و برندگان جشنواره معرفی می‌شوند.

? امروز حسین خانزادی، فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش ایران، با وابستگان نظامی سفارت‌ کشورهای مختلف در تهران دیدار دارد- یک سنت نظامی قدیمی برای فرماندهان جدید نظامی که البته به‌سبب وضع امنیتی فعلی منطقه خبرساز می‌شود.

? امروز وزیر بهداشت،‌قاضی‌زاده هاشمی، در ادامه سفرش دور و دراز خویش به خاور دور، به چین می‌رسد.

? امروز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شیلی برگزار می‌شود. یک نامزد محافظه‌کار که انتخابات دور اول را با ۳۶درصد آرا برنده شد با آلخاندرو گویلیر، نامزد چپ‌گرا رقابت‌ می‌کند.

? یک بازی هیجان‌انگیر فوتبال در هلند برگزار می‌شود: آلکمار با آژاکس. آلکمار علی‌رضا جهانبخش هافبک هجومی ایرانی را در اختیار دارد که حالا بهترین بازیکن لیگ هلند است و آژاکس هم قدرت‌مندترین تیم تاریخ هلند است- شبکه ورزش ساعت ۱۷ بازی را پخش می‌کند.
? در اسپانیا هم بازی بارسلونا و دیپورتیولاکرونیا که از قدیم به گربه‌سیاه بارسلون و رئال مشهور است، جالب خواهد بود- بازی ساعت ۲۳شب از شبکه سه پخش می‌شود.

? امروز در تقویم:
? روز حمل و نقل در ایران است و روز استقلال بنگلادش از پاکستان است. این کشور قبل از استقلال پاکستان شرقی خوانده می‌شد. هند کمک کرد که با یک از پاکستان جدا شوند.
? سالمرگ فرخ غفاری، چهره اثرگذر و سرشناس سینمای عصر پهلوی است که البته کیهان او را عامل تباهی فرهنگ می‌داند. مهم‌ترین فیلم او «شب‌قوزی» است ولی مهم‌ترین کارش شاید راه‌اندازی فیلم‌خانه ملی ایران است.
? سالمرگ مولانا جلال‌الدین بلخی است که به مولوی می‌شناسیم‌اش: یکی از پنج شاعر برجسته کلاسیک ایران. مثنوی‌معنوی او بیش‌تر از هر اثرش آشناییم.