رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


عربستان سعودی و امارات برای ساخت یک ارز دیجیتال با همدیگر همکاری می‌کنند⁣

عربستان سعودی و امارات برای ساخت یک ارز دیجیتال با همدیگر همکاری می‌کنند⁣ ⁣⁣بانک‌های مرکزی امارات و عربستان در حال آزمایش یک نسخه ابتدایی از فناوری هستند که از رمزارزها برای پرداخت و تسویه حساب میان بانک‌های مرکزی دو کشور استفاده می‌کند. ⁣⁣به گزارش رسانه‌ها مبارک رشید المنصوری رئیس بانک مرکزی امارات در نشست خبری […]

عربستان سعودی و امارات برای ساخت یک ارز دیجیتال با همدیگر همکاری می‌کنند⁣

⁣⁣بانک‌های مرکزی امارات و عربستان در حال آزمایش یک نسخه ابتدایی از فناوری هستند که از رمزارزها برای پرداخت و تسویه حساب میان بانک‌های مرکزی دو کشور استفاده می‌کند.

⁣⁣به گزارش رسانه‌ها مبارک رشید المنصوری رئیس بانک مرکزی امارات در نشست خبری صندوق عربی پول ضمن تأیید همکاری کشورش با بانک مرکزی عربستان برای تحقق این موضوع، رمزارزها را یکی از موضوعات موردبحث در نشست صندوق عربی پول عنوان کرد.

⁣وی با ستایش تلاش دو کشور برای رسیدن به این هدف، این پروژه را اولین همکاری دو کشور عربی درزمینهٔ فناوری زنجیره بلوک خواند.

⁣⁣اهمیت اعلام این مقام اماراتی درباره همکاری با عربستان ازآن‌جهت است که بانک مرکزی عربستان تاکنون رویکردی محافظه‌کارانه نسبت به رمزارزها اتخاذ کرده و چند ماه پیش اعلام کرده بود که تصمیمی برای قانونمند کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارد.

⁣اما در طرف دیگر این همکاری یعنی امارات وضع کاملاً متفاوت است. این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس یکی از پیشروترین کشورهای عربی درزمینهٔ استفاده از زنجیره بلوک و قانونمند کردن رمزارزها است.