رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز سه شنبه ۱۲ دی روی دهد:

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز سه شنبه ۱۲ دی روی دهد: ?مدارس اصفهان و ۹ شهر دیگر به سبب آلودگی هوا تعطیل بود. ?امروز سخن‌گوی دولت، باقر نوبخت، کار سختی دارد. ?اسحاق‌جهانگیری هم در نشستی برای ساماندهی شهر تهران شرکت می‌کند. او هم مجبور است درباره کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت […]

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز سه شنبه ۱۲ دی روی دهد:

?مدارس اصفهان و ۹ شهر دیگر به سبب آلودگی هوا تعطیل بود.

?امروز سخن‌گوی دولت، باقر نوبخت، کار سختی دارد.

?اسحاق‌جهانگیری هم در نشستی برای ساماندهی شهر تهران شرکت می‌کند. او هم مجبور است درباره کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت دولت برای ساماندهی اقتصاد و مدیریت حرف بزند.

?غلامعلی حدادعادل، رئیس‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که به سبب قرابت سببی با خانواده رهبرانقلاب، جایگاه ویژه‌ای میان اصول‌گرایان دارد، امروز نشست خبری دارد.

?وزیر علوم هم از وزرایی است که باید در این روزهای پرمخاطره در انظار عموم حاضر شود چون قرار است به نفرات برتر المپیاد‌های علمی دانشجویی جایزه بدهد. وزیر کار و رفاه و تعاون هم برای افتتاح دو طرح اقتصادی و صنعتی به مازندران می‌رود و در شورای اشتغال استان شرکت خواهد کرد.

?اکبر ولایتی و فرهاد رهبر، مدیران ارشد دانشگاه آزاد امروز در معیت هم به رشت می‌روند تا از دانشگاه آزاد این شهر بازدید کنند.

?ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا امروز یک نشست خبری برگزار می‌کند و به فراخور اوضاع باید درباره ممنوع‌شدن یا نشدن فروش کالای ته‌لنجی در شهرهای ساحلی جنوب که در اوج بحران اخیر، سبب اعتصاب بازار ته‌لنجی چند شهر جنوبی شد توضیح دهد.

 

? امروز در تقویم:
?مصادف است با سالروز کشف نفت در کویر مرکزی ایران در نزدیکی شهر آران و بیدگل در سال ۸۲.
مصادف است با شکست مفتضحانه ارتش تزاری روسیه به ارتش ژاپن، پس از ۷ ماه جنگ. همین شکست زمینه را برای انقلابات متعدد بعدی علیه حکومت ضعیف و ناکارآمد تزاری در روسیه فراهم کرد.
?همزمان‌است با سالمرگ مظفرالدین‌شاه، یکی از شاهان قاجاری در سال ۱۲۸۵. او فرمان مشروطه را امضا کرد و پس‌از او محمدعلی ‌شاه بر تخت نشست.

?همزمان است با مرگ یوهانگ کریستین باخ، آهنگساز برجسته آلمان. او تاثیر بسزایی در شکل‌گیری سبکی از موسیقی که امروزه کلاسیک خوانده می‌شود داشته.
?سالمرگ لویی آگوست بلانکی، فعال سیاسی انقلابی فرانسه. از چهره‌های تاثیرگذار در آرای سیاسی کارل مارکس و نیز شکل‌گیری کمون پاریس.