رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۱۷ دی روی دهد:

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۱۷ دی روی دهد: ?امروز مجلس با وزیر اطلاعات و وزیر کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره اعتراضات اخیر جلسه غیرعلنی دارد و این مهم‌ترین خبر کشور است. ?امروز ضمن کاهش دما در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور، بارش باران در […]

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز یکشنبه ۱۷ دی روی دهد:

?امروز مجلس با وزیر اطلاعات و وزیر کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره اعتراضات اخیر جلسه غیرعلنی دارد و این مهم‌ترین خبر کشور است.

?امروز ضمن کاهش دما در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور، بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

?مخابرات اعلام کرده از امروز ارتباط تلفنی مشترکان تهرانی به‌مدت سه روز دچار اختلال می‌شود. این اختلال به عملیات کابل‌برگردان ربط دارد و اغلب پیش‌شماره ۲۲ و ۳۳ را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

?امروز آخرین مهلت دستگاه‌های مختلف کشور در استان‌هاست تا اولویت‌شان را برای افزایش اشتغال اعلام کنند تا وام‌های اشتغال براساس آن‌ها پرداخت شود.

?امروز یکی‌از مهم‌ترین رویدادهای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ را شاهد خواهیم بود. فیلپه کوتینیو، معروف به جادوگر، از تیم لیورپول برای پنج فصل به بارسلونای اسپانیا منتقل می‌شود.

? امروز در تقویم:
?مصادف است با سالگرد صدور فرمان کشف حجاب از سوی رضاشاه پهلوی. رضاشاه به موجب این دستور و برای متحدالشکل کردن زنان و دختران، آن‌ها را از سرکردن چادر و زدن روبنده و برقع قانونا منع کرد. در این روز او همراه همسر و دخترانش که بی‌حجاب بودند در یک مراسم رسمی در دانشسرای دختران تهران حاضر شد.

?مصادف است با سالمرگ بابک خرمدین. او جنبش سرخ‌جامگان را در آذربایجان ایران علیه خلافت عباسیان رهبری کرد و پس‌از ۲۰سال سرکوب شد.

?مصادف با سالمرگ غلامرضا تختی، از چهره‌های برجسته کشتی ایران است، در سال ۱۳۰۹ که بیش‌از هرچیز به‌سبب مشی سیاسی و اجتماعی‌اش در همراهی با نهضت مقاومت ملی علیه کودتای آمریکایی سال ۳۲ نا‌مبردار شد.
?او، ضمنا از نوابغ کشتی ایرانی بود: دو طلا و یک نقره المپیک و دو طلا و دو نقره قهرمانی جهان را دارد و همراه امامعلی حبیبی، اسطوره فن در کشتی ایرانی، در المپیک ملبورن ۱۹۵۶، اولین طلاهای المپیکی ایران را کسب کردند.

?مصادف است با زادروز محمدرضا لطفی، نوازنده تار و سه‌تار برجسته ایرانی در سال ۱۳۲۵. او ردیف‌دان و مدرس موسیقی سنتی بود. او از بانیان کانون فرهنگی هنری چاووش و گروه شیدا بود که آثار برجسته‌ای از خویش به‌جا گذاشتند.
?ایران ای سرای امید و کاروان شهید از آثار برجسته اوست و از جمله شاگردان او می‌توان به مجید درخشانی و کامکارها اشاره کرد. با خوانندگان بزرگی چون بنان و شجریان و تاج‌اصفهانی همکاری داشته.

?مصادف است با زادروز جوادظریف، وزیرخارجه ایران، که او را به امضای قرارداد برجام، توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ جهان می‌شناسیم. او در مذاکرات پایان جنگ ایران و عراق هم حاضر بوده.

?همزمان است با زادروز جوادفکوری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و وزیر دفاع، که در طراحی عملیات معروف اچ-۳ و کمان ۹۹ علیه عراق نقش جدی داشت و در سقوط هواپیمای‌اش همراه با جمعی از مهمترین فرماندهان ارتش و سپاه در سال ۶۰ به شهادت رسید

?مصادف است با سالمرگ اشرف پهلوی، یکی از دختران رضاشاه پهلوی و خواهر دوقلوی محمدرضاشاه، آخرین شاه پهلوی در سال ۹۴. او خصوصا به سبب تهییج شاه در برخورد سرکوب‌گرانه در طی سال‌های حکومتش معروف است.