رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۲۸ دی روی دهد

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۲۸ دی روی دهد: ? امروز در ساری و بابل مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی برگزار می‌شود و در بوشهر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، در بزرگداشت یکی از مدافعان حرم سخنرانی خواهد کرد. ? در قم هم سالگرد مرگ مجتبی […]

برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۲۸ دی روی دهد:

? امروز در ساری و بابل مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی برگزار می‌شود و در بوشهر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، در بزرگداشت یکی از مدافعان حرم سخنرانی خواهد کرد.

? در قم هم سالگرد مرگ مجتبی نواب صفوی لیدر جریان فداییان اسلام بر مزار او برگزار می‌شود.

? امروز آخرین مهلت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است برای اعلام درخواست نیاز به جذب هیات علمی برای سال ۹۷-۹۸.

? امروز لیگ برتر فوتبال ایران پی‌گیری می‌شود- هفته بیستم با بازی تراکتورسازی بحران‌زده و سایپای احیاشده در تبریز آغاز می‌شود. در اصفهان، قلعه‌نویی و ذوب‌آهن به دیدار تیم همیشه شگفتی‌ساز صنعت‌نفت آبادان می‌رود. در شهر جم هم، پارس جم جنوبی، تیم یک‌دست این فصل با استقلال خوزستان بازی می‌کند که دو فصل پیش مثل این روزهای جم ‌جنوبی تیم خوبی بود.
? اما در حساس‌ترین بازی در تهران برانکو می‌خواهد با پرسپولیس به دیدار گسترش‌فولاد تبریز برود و انتقامش را از فیروزکریمی بگیرد که فصل قبل با صنعت نفت آبادان در آبادان پرسپولیس را در آستانه قهرمانی شکست داد. این بازی ساعت ۱۵:۳۰دقیقه از شبکه سه زنده پخش می‌شود.

? امروز در تقویم:
?مصادف است با سالمرگ دردناک رهبر اسطوره‌ای و محبوب استقلال کنگو از بلژیک، پاتریس لومومبا.
?او که یک کارمند ساده پست و بعد یک فروشنده دوره‌گرد آبجو بود ظرف دوسال توانست از یک آدم معمولی به رهبراستقلال کشورش بدل شود. نخست‌وزیر شد ولی با توطئه بلژیکی‌ها که نمی‌خواستند همه امتیازات استعماری را یک‌جا از کف دهند و با همکاری رئیس‌جمهور وقت کنگو، موبوتو، به‌قتل رسید و در اسید سولفوریک سوزانده شد.

?مصادف است با سالگرد درگذشت همایون خرم، موسیقی‌دان، نوازنده برجسته ویولون و آهنگساز شهیر ایرانی در سال ۱۳۹۱. بنان،‌ دلکش، شجریان، حسین قوامی، مرضیه و ایرج از مهم‌ترین‌ خوانندگان ایرانی هستند که سابقه همکاری با خرم داشته‌اند.
? از برترین آهنگ‌سازی‌ها و تنظیمات وی می‌توان «غوغای ستارگان» با صدای پروین، «رسوای زمانه» با صدای الهه، «سرگشته» با صدای حسین قوامی را مثال زد.