رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


معاون فرهنگی قوه قضاییه: مجازات‌های بدنی تاثیرگذارتر از حبس است

معاون فرهنگی قوه قضاییه: مجازات‌های بدنی تاثیرگذارتر از حبس است هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه: زندان بسیار آسیب‌زاست و اصل مجازات زندان در اسلام وجود ندارد و ما میراث‌دار فرهنگ ایرانی، اسلامی و وارداتی هستیم و مجازات زندان هم یک فرهنگ وارداتی است و از کشور فرانسه وارد کشور ما شده است و ما […]

معاون فرهنگی قوه قضاییه: مجازات‌های بدنی تاثیرگذارتر از حبس است

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه:

زندان بسیار آسیب‌زاست و اصل مجازات زندان در اسلام وجود ندارد و ما میراث‌دار فرهنگ ایرانی، اسلامی و وارداتی هستیم و مجازات زندان هم یک فرهنگ وارداتی است و از کشور فرانسه وارد کشور ما شده است و ما باید به دنبال مجازات‌های جایگزین باشیم.

مجازات‌های بدنی بسیار تاثیرگذارتر از حبس است و مجازات شلاق که در اسلام آمده بسیار موثرتر است اما ستادهای حقوق بشری روی این موضوع نظر خوبی نداشتند.

زندان‌ها دانشگاه آفت است و مگر سازمان زندان‌ها چقدر می تواند در زندان‌ها کارهای فرهنگی انجام دهد اما زندانیان کارهای خلاف را به دیگران یاد می‌دهند و اگر بهترین زندان‌ها را هم بسازیم باز هم زندان‌ها اموزشگاه های جرم و جنایت هستند.

قانون ما به قضات این اجازه را داده که حکم زندان را صادر کنند اما دانشگاهیان ما باید فکر کنند و مجازات‌های جایگزین را پیدا کنند. البته در قانون آیین دادرسی و مجازات اسلامی جدید به قضات اجازه داده شده که از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند اما این مجازات‌ها شامل حال زندانیان خطرناک نیستند/ ایسنا