رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


جزئیات چگونگی ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و به دنبال آن یارانه ۱۰۰ هزار سرپرست خانوار که تقریبا برابر با ۴۰۰ هزار نفر می‌شوند، قطع شد. ماه گذشته یارانه ۲۰۰ هزار خانوار یعنی ۸۰۰ هزار نفر قطع شد و مسئولان اعلام کردند، کسانی […]

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و به دنبال آن یارانه ۱۰۰ هزار سرپرست خانوار که تقریبا برابر با ۴۰۰ هزار نفر می‌شوند، قطع شد.

ماه گذشته یارانه ۲۰۰ هزار خانوار یعنی ۸۰۰ هزار نفر قطع شد و مسئولان اعلام کردند، کسانی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، می‌توانند اعتراض خود را ثبت و در صورتی که نیازمند یارانه باشند، پرداخت یارانه به آنها ادامه می‌یابد.

به دنبال قطع یارانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در مهر ماه، مجددا سازوکار اعتراض به قطع یارانه اعلام شد.

برای تمام خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع می‌شود، پیامک «قطع یارانه نقدی» با سرشماره « YARANEH» ارسال می‌شود. در مرحله اول سرپرست خانوار در صورت اعتراض به قطع یارانه باید به همراه یک مدرک شناسایی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کند.

ساعت بعد از دریافت پیامک کد رهگیری فرد باید به سامانه https://yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری دریافتی از دفتر پیشخوان، تمام اطلاعات و تراکنش‌های بانکی خانوار را مشاهده کنند.

سرپرست خانوار در این مرحله و پس از مشاهده تراکنش‌های بانکی خود اگر اعتراضی به قطع یارانه خود ندارد، باید گزینه «انصراف از اعتراض و خروج» و در صورت اعتراض نیز باید گزینه «ثبت اعتراض» را انتخاب کند تا پس از آن، اعتراض آنها مورد بررسی قرار گیرد. در صورت پذیرش ثبت اعتراض خانوار، یارانه نقدی آنها در ماهی که قطع شده، همراه با مرحله بعد به صورت یکجا واریز خواهد شد.