رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


هشدار بزرگ ابر آروان: حملات گسترده ‏DDoS‏ با سو استفاده از ‏MTProxy‏های ‏تلگرام ‏

هشدار بزرگ ابر آروان: حملات گسترده ‏DDoS‏ با سو استفاده از ‏MTProxy‏های ‏تلگرام ‏ فیلترینگ تلگرام اگرچه در نگاه اولیه و سطحی، تصمیم ناگهانی یک بازپرس بود اما اکنون و پس از گذشت یک سال و نیم از این اتفاق، خطرات اصلی چنین تصمیمی در حال نمایان شدن هستند. ابر آروان به تازگی گزارشی مهم […]

هشدار بزرگ ابر آروان: حملات گسترده ‏DDoS‏ با سو استفاده از ‏MTProxy‏های ‏تلگرام ‏

فیلترینگ تلگرام اگرچه در نگاه اولیه و سطحی، تصمیم ناگهانی یک بازپرس بود اما اکنون و پس از گذشت یک سال و نیم از این اتفاق، خطرات اصلی چنین تصمیمی در حال نمایان شدن هستند.

ابر آروان به تازگی گزارشی مهم منتشر کرده که اثبات می‌کند حملات گسترده‌ای از طریق ‏DDoS‏ با سو استفاده از ‏MTProxy‏های ‏تلگرام انجام می‌شود.

شرکت ابر آروان در پایان گزارش تفصلی اش نوشته: این مشکل از فیلتر شدن تلگرام شروع می‌شود. نبود نگاه چند جانبه نسبت به فناوری‌های روز باعث حذف یک پیام‌رسان با میلیون‌ها مخاطب شد، موضوعی که در مقاطع مختلف با تهدیدات متفاوتی کشور را مواجه کرده است.

رواج بیش‌ از اندازه نسخه‌های غیر اصل از تلگرام که متهم به سو استفاده از دستگاه‌های شخصی کاربران ایرانی بودند یکی از این موارد، و اکنون نیز استفاده از MTProxy رایگان، و ترویج آن تهدید بزرگ دیگری را در برابر کاربران ایرانی قرار داده است.