رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی در سانحه هواپیمای اوکراینی بدست نیامده است

تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی در سانحه هواپیمای اوکراینی بدست نیامده است/ سامانه بدون اخذ اجازه از شبکه، اقدام به شلیک کرد ترکی، دادستان نظامی استان تهران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی: در همان شب ۲۱ دی تعدادی از افرادی که در سامانه شلیک کننده و بخش‌های بالادستی آن حضور داشتند به […]

تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی در سانحه هواپیمای اوکراینی بدست نیامده است/ سامانه بدون اخذ اجازه از شبکه، اقدام به شلیک کرد

ترکی، دادستان نظامی استان تهران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی:

در همان شب ۲۱ دی تعدادی از افرادی که در سامانه شلیک کننده و بخش‌های بالادستی آن حضور داشتند به عنوان متهم احضار شدند و تحقیقات مبسوطی در همان شب انجام و یکی از متهمان بازداشت شد.

در فرآیند تحقیقات، ۵ نفر دیگر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که با قرار قانونی بازداشت شدند و در ادامه ۳ نفر از متهمان پس از انجام تحقیقات مقتضی با تودیع وثیقه آزاد شدند در حال حاضر ۳ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

در طول تحقیقات، اگر افرادی به عنوان متهم شناسایی شوند طبعاً به اتهامات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

احتمال برخورد‌های آسیب‌زننده شامل پرتو‌های لیزری و الکترومغناطیس به هواپیمای اوکراینی منتفی به نظر می‌رسد و نظریه اولیه کارشناسان تا این لحظه، حاکی از عدم انفجار یا احتراق دیگری در لحظه وقوع سانحه در هواپیماست.

خطای فاحشی که اتفاق افتاد این بود که سامانه بدون اخذ اجازه از شبکه، اقدام به شلیک کرد.

تا این لحظه دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی، اختلال بیرونی در سامانه‌های پدافندی و موشکی و نفوذ در سامانه‌ها یا شبکه‌ها بدست نیامده است.

به هیچ شواهد و قرائنی برای احتمال خرابکاری و جاسوسی در هواپیما نرسیدیم و آثاری از قطعات موشک شلیک شده بر روی بدنه هواپیما مشهود است.

هواپیما بر اثر برخورد با زمین منفجر شده و قطعات آن تا شعاع وسیعی از محل اصابت پراکنده شده که به‌لحاظ مسکونی بودن محل با مشکلاتی از نظر جمع‌آوری قطعات هواپیما و حفظ صحنه مواجه شدیم.

اگر کاربر سامانه احتیاط لازم را انجام می‌داد، سانحه هواپیمای اوکراینی قابل پیشگیری بود/ همه افراد خاطی در بازداشت هستند

دو موشک توسط سامانه پدافندی شلیک شده و بررسی کارشناسان حاکی است که یکی از این موشک‌ها تاثیری بر روی هواپیما نداشته و موشک دیگر در نزدیکی هواپیما منفجر شده است.

۲۶ ثانیه فاصله شلیک‌های اول و دوم بوده، ولی متاسفانه در این فاصله زمانی هم، کاربر برای شلیک دوم از شبکه کسب مجوز نمی‌کند.

یک خطا گاهی یک فاجعه غیرقابل جبرانی را رقم می‌زند؛ اعتقاد کارشناسان این است که اگر کاربر سامانه احتیاط لازم را انجام می‌داد و از تجربه اش استفاده می‌کرد، این سانحه قابل پیشگیری بود.

افرادی که مجموعه این خطا‌ها را مرتکب شدند کسانی هستند که بازداشت شدند.