رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


بیانیه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین سالگرد توافق برجام

بیانیه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین سالگرد توافق برجام/مذاکره مجدد برجام و اصلاح نظام رفع تحریم ها قابل تحمل نبوده و پاسخ ایران، قاطع خواهد بود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان محصول مهم دیپلماسی چندجانبه، که مورد حمایت قاطع جامعه بین المللی قرار داشته است، در پنجمین سالگرد خود با مخاطره جدی مواجه […]

بیانیه جمهوری اسلامی ایران در پنجمین سالگرد توافق برجام/مذاکره مجدد برجام و اصلاح نظام رفع تحریم ها قابل تحمل نبوده و پاسخ ایران، قاطع خواهد بود

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان محصول مهم دیپلماسی چندجانبه، که مورد حمایت قاطع جامعه بین المللی قرار داشته است، در پنجمین سالگرد خود با مخاطره جدی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری سازنده و گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است.

هرگونه تلاش برای سوء استفاده از آژانس برای ایجاد فشار بر ایران مغایر با مفاد برجام بوده و علاوه بر مخدوش ساختن اعتبار آژانس به عنوان تنها نهاد فنی معتبر بین المللی برای نظارت بر فعالیت هسته ای کشورها، می تواند بر مبانی همکاری های سازنده پادمانی موجود تاثیرات منفی داشته باشد.

مذاکره مجدد برجام و اصلاح نظام رفع تحریم ها تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نبوده و پاسخ جمهوری اسلامی ایران، قاطع و تعیین کننده خواهد بود.

هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران از دولت های جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه، بدلیل اقدامات و مواضع سازنده و توأم باحسن نیت آنها در سطح شورای امنیت، شورای حکام و کمیسیون مشترک برجام به منظور حفظ و اجرای برجام قدردانی می نماید.

در پایان، جمهوری اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجدد بر حفظ و اجرای کامل مفاد برجام توسط همه طرف های این توافق، به خصوص ضرورت انتفاع کامل ایران از آثار اقتصادی نظام رفع تحریم ها – آنگونه که در برجام پیش بینی شده – مصمم است.