رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


بحران قره باغ؛ ارمنستان و آذربایجان در حضور روسیه توافق کردند

بحران قره باغ؛ ارمنستان و آذربایجان در حضور روسیه توافق کردند نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیسبوک از امضای توافق‌نامه با آذربایجان و روسیه خبر داده است. خبری که کرملین هم آن را تایید کرده است پاشینیان در فیسبوک ضمن اعلام این خبر از تصمیم خود برای امضای این توافق به عنوان «اقدامی دشوار برای […]

بحران قره باغ؛ ارمنستان و آذربایجان در حضور روسیه توافق کردند

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در فیسبوک از امضای توافق‌نامه با آذربایجان و روسیه خبر داده است. خبری که کرملین هم آن را تایید کرده است

پاشینیان در فیسبوک ضمن اعلام این خبر از تصمیم خود برای امضای این توافق به عنوان «اقدامی دشوار برای خود و کشورش» یاد کرده و گفته این توافق از نخستین ساعت بامداد سه‌شنبه (دهم نوامبر) اجرا خواهد شده و به درگیری میان این کشور و آذربایجان که طی ۶ هفته گذشته نگرانی‌های فراوانی ایجاد کرده بود خاتمه خواهد داد.

در متن منتشر شده این توافق ارمنستان توافق کرده است که از همه مناطقی که طی درگیری تصرف کرده بود تا ۱۰ روز دیگر، یعنی بیستم نوامبر، عقب‌نشینی کند.

همچنین قرار شده حدود ۲۰۰۰ نیروی صلح بان روسیه در مرزهای محل درگیری میان دو کشور مستقر شوند. این نیروهای به همراه ۹۰ زره پوش و ۳۸۰ واحد خودرو نظامی و تجهیزات ویژه بر روند آتش‌بس نظارت خواهند کرد.

همزمان الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته نیروهای ارتش ترکیه هم در فرآیند صلح‌بانی مشارکت خواهند داشت