رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در بحرین معرفی شد

ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در بحرین معرفی شد حدود یک سال پس از عادی‌سازی روابط میان دو کشور اسرائیل و بحرین، ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در منامه معرفی شد. ایتان نائه پیش از این سرپرست موقت هیئت دیپلماتیک اسرائیل در سفارت امارت متحده عربی در ابوظبی بود، تا مردادماه سال جاری […]

ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در بحرین معرفی شد

حدود یک سال پس از عادی‌سازی روابط میان دو کشور اسرائیل و بحرین، ایتان نائه به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در منامه معرفی شد.

ایتان نائه پیش از این سرپرست موقت هیئت دیپلماتیک اسرائیل در سفارت امارت متحده عربی در ابوظبی بود، تا مردادماه سال جاری که امیر هایک، رئیس انجمن هتلداران اسرائیل، به‌عنوان نخستین سفیر اسرائیل در امارات جایگزین او شد. نائه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی نیز سفیر اسرائیل در ترکیه بود.

امارات متحده عربی نخستین کشور عرب حوزه خلیج فارس بود که در ماه اوت سال گذشته از عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل خبر داد. پس از آن بحرین نیز اعلام کرد که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توافق کرده است. هر دو کشور در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی که با میانجی‌گری دولت آمریکا حاصل شد، در چارچوب پیمان ابراهیم، با کشور اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

خالد یوسف الجلاهمه، نخستین سفیر بحرین در اسرائیل، نیز همین هفته وارد اسرائیل شد