رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره حواشی نماز جمعه لواسان

اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره حواشی نماز جمعه لواسان مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در واکنش به حواشی و جریان رسانه‌ای شکل گرفته در فضای مجازی و طرح برخی نگرانی‌ها از پایان ماموریت امام جمعه لواسان اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اطلاع‌رسانی در خصوص عملکرد […]

اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره حواشی نماز جمعه لواسان

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در واکنش به حواشی و جریان رسانه‌ای شکل گرفته در فضای مجازی و طرح برخی نگرانی‌ها از پایان ماموریت امام جمعه لواسان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

اطلاع‌رسانی در خصوص عملکرد ائمه محترم جمعه در فضای عمومی، نه به مصلحت و نه مقدور است. از سوی دیگر، حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی، تا اقامه آخرین نماز و معارفه امام جمعه جدید، به عنوان امام جمعه و از این پس به عنوان یک شخصیت خدوم، قابل احترام هستند و در تمام این چند روز امید آن می‌رفت که ایشان با اتخاذ مواضع شفاف و اطلاع رسانی صحیح، سوء تفاهم‌های ایجاد شده را مدیریت نمایند.

بر اساس خط و مشی ابلاغی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، احکام ائمه جمعه، همچون سایر کارگزاران نظام اسلامی مدت دار است و برای یک دوره سه ساله صادر می‌شود که ممکن است به اقتضای شرایط، برای دوره‌های متوالی تمدید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی، به مدت ۷ سال عهده‌دار این مأموریت بوده‌اند که سه سال در دوره مدیریتی قبلی نهاد نماز جمعه و سه سال دوم در دوره مدیریتی جدید نهاد نماز جمعه خدمت کردند و از سال گذشته که برای تصمیم‌گیری با ایشان رایزنی و گفت‌وگو شد، ضمن اظهار تمایل برای خروج از این مسئولیت به دلیل فشارهای سنگینی که با صبوری تحمل کرده بودند، درخواست نمودند به مدت یک سال دیگر ادامه خدمت داشته باشند و لذا در یک سال گذشته، بر اساس تفاهم طرفین، ایشان، برای دوره سوم مشغول به خدمت بودند و اساساً واژه برکناری واقعیت ندارد.