رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


روزانه در ایران چند نفر به سینما می‌روند و چقدر بلیت می‌خرند؟

روزانه در ایران چند نفر به سینما می‌روند و چقدر بلیت می‌خرند؟ در ۱۰۰ روز ابتدایی امسال، ۲۲ فیلم در ۱۹۵۰۰ سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است. با این راندمان مشخص می‌شود که در سال […]

روزانه در ایران چند نفر به سینما می‌روند و چقدر بلیت می‌خرند؟

در ۱۰۰ روز ابتدایی امسال، ۲۲ فیلم در ۱۹۵۰۰ سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

با این راندمان مشخص می‌شود که در سال جاری، به‌طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته‌اند و گیشه روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

البته که این آمار، دربردارنده اکران نوروز و عیدفطر است و قطعا اگر این دو بازه طلایی در اکران ۱۰۰ روز ابتدایی امسال وجود نداشت، این آمار وضعیت نگران‌کننده‌تری به خود می‌گرفت.

سهم سینمای کمدی از ۲۲ فیلم اکران‌شده امسال، تنها ۵ فیلم است که بسیار کمتر از آن چیزی است که در موقعیت مشابه سالیان گذشته رقم می‌خورد و قطعا یکی از دلایل فروش نه‌چندان مطلوب سینمای ایران در ۱۰۰ روز نخست نیز همین عامل است.