رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا

سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان: سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است. تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید […]

سیزده آبان هم تجسم شرارت آمریکاست و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا

رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان:
سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است.

تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید هم فراموش بشود.

تجربه‌آموز است چون به خاطر همین حوادث، یک واکنش‌هایی به وجود آمده است که آن واکنش‌ها برای ما، برای آینده‌ی کشور، برای آینده‌ی عمرخودتان، برای آینده‌ی ملتتان درس است. از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماهاست دیگر.

این روز هم تجسم شرارت آمریکاست، هم تجسم ضربه خوردن آمریکاست، هم مغلوب شدن آمریکاست، یعنی این کسانی که خیال میکنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است.

رهبر انقلاب: آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا کودتای ۲۸ مرداد است

من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین اسناد لانه ی جاسوسی را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند.

آمریکایی‌ها در اظهاراتشان سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی می‌کنند. می‌گویند حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف به‌وجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ می‌گویند مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است.

چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیس‌ها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند.

این دعوای ما با آمریکایی‌ها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بی‌شرمی می‌گویند ما طرف‌دار ملّت ایرانیم!