رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گرانی گوشت و مرغ، بازار لبنیات را گرم‌تر کرد/ افزایش ۱۵ درصدی قیمت «کره»

گرانی گوشت و مرغ، بازار لبنیات را گرم‌تر کرد/ افزایش ۱۵ درصدی قیمت «کره» رئیس پیشین اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران از امتناع شرکت‌های لبنیاتی برای افزایش قیمت‌ها با وجود بالا رفتن هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: پس از شوک ۲۵ درصدی وارد بر قیمت انواع لبنیات در ابتدای سال بازار دیگر تحمل گرانی […]

گرانی گوشت و مرغ، بازار لبنیات را گرم‌تر کرد/ افزایش ۱۵ درصدی قیمت «کره»

رئیس پیشین اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران از امتناع شرکت‌های لبنیاتی برای افزایش قیمت‌ها با وجود بالا رفتن هزینه‌های تولید خبر داد و گفت:
پس از شوک ۲۵ درصدی وارد بر قیمت انواع لبنیات در ابتدای سال بازار دیگر تحمل گرانی را ندارد. . با این حال اکنون پس از گذشت چند ماه تقاضا برای محصولات لبنی نسبت به اوایل سال بیشتر شده، البته این افزایش تقاضا برآمده از گرانی پروتئین گوشتی و کاهش قدرت خرید گوشت، مرغ و تخم مرغ در کشور است.

افزایش قیمت مواد پتروشیمی که در بسته‌بندی و ظروف محصولات لبنی استفاده می‌شود، به بالا رفتن هزینه‌های تولید انجامیده است، قیمت ظروف گاه تا بیشتر از دوبرابر افزایش داشته با این حال تولیدکنندگان قیمت محصولات نهایی را افزایش ندادند زیرا بازار دیگر تحمل افزایش قیمت ندارد و گرانی بیشتر به از دست رفتن سهم شرکت‌ها در بازار می‌انجامد، در نتیجه آنها به کاهش سود رضایت دادند.