رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


شکست سیاست فیلترینگ / پیروزی محبوبیت بر محدودیت

شکست سیاست فیلترینگ / پیروزی محبوبیت بر محدودیت فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی با تحمیل هزینه‌های قابل‌توجه به مردم و حتی کشور، همچنان ادامه دارد و به این ترتیب ایران را به جایگاه رکورددار محدودیت‌های اینترنتی در جهان و البته دومین کشور متضرر از فیلترینگ رسانده است. ظاهرا در سوق دادن مردم به پلتفرم‌های داخلی هم چندان […]

شکست سیاست فیلترینگ / پیروزی محبوبیت بر محدودیت

فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی با تحمیل هزینه‌های قابل‌توجه به مردم و حتی کشور، همچنان ادامه دارد و به این ترتیب ایران را به جایگاه رکورددار محدودیت‌های اینترنتی در جهان و البته دومین کشور متضرر از فیلترینگ رسانده است.

ظاهرا در سوق دادن مردم به پلتفرم‌های داخلی هم چندان موثر نیفتاده‌اند. جدیدترین نظرسنجی ایسپا به وضوح نشان می‌دهد که اکثر کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند.

پیام‌رسان‌های بله و ایتا از زمان ظهورشان در خرداد ماه سال ۹۷ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ روندی ثابت و بدون رشد داشته‌اند و به تدریج با شدت گرفتن محدودیت‌های اینترنتی از اواخر تابستان سال گذشته، رشد نسبی را تجربه کرده‌اند.

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی است و البته تعداد کاربران مرد در این پلتفرم و دو پیام‌رسان تلگرام و واتس‌اپ همچنان بیشتر از زنان است./دنیای اقتصاد