رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تلگرام فیلتر شد ولی مثل روسیه

تلگرام فیلتر شد ولی مثل روسیه نه مدیر این پیام رسان موضعی گرفت و نه مردم به خیابان‌ها آمدند، چرا؟ چون مثل گذشته دارند از تلگرام استفاده می‌کنند. به مصداق ‌‌آش نخورده و دهن سوخته! فقط این وسط جنگ و جدل مسئولین و سیاسیون طبق معمول مضحکه خاص و عام است. هر هدفی که موجب […]

تلگرام فیلتر شد ولی مثل روسیه نه مدیر این پیام رسان موضعی گرفت و نه مردم به خیابان‌ها آمدند، چرا؟ چون مثل گذشته دارند از تلگرام استفاده می‌کنند.
به مصداق ‌‌آش نخورده و دهن سوخته! فقط این وسط جنگ و جدل مسئولین و سیاسیون طبق معمول مضحکه خاص و عام است.

هر هدفی که موجب صدور حکم فیلتر تلگرام شد، اجابت نگردید و محقق نشد ولی همه مسئولان کشور چوبش را خوردند. و حالا هر یک مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازد و پیشنهاد مصوبه مجلس و شورایعالی امنیت ملی و حکم حکومتی و امثال این ها… هیچ وجهی ندارد. شورایعالی فضای مجازی اگر توان و ابزارش را دارد به جای بستن و گرفتن، راه حل‌هایی برای امکان عدم دسترسی به بخش‌های آسیب رسان فضای مجازی ارائه دهد. وگرنه این روش فیلتر کردن، مانند جمع‌آوری ویدئوها و آنتن‌های ماهواره و عملیات کماندویی در سال‌هایی نه چندان دور، منجر به گسترش استفاده از فضای مخرب اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گردد و نتیجه عکس می‌دهد، زیرا فیلترشکن‌ها آنچنان راحت دردسترس قرار می‌گیرند که قابل تصور نیست.

پرواضح است آنکه فیلترشکن دارد. قادر است به همه اطلاعات حتی آنچه قبلاً نیاز نداشت، دسترسی یابد. در همه ابعاد سیاسی – امنیتی و اخلاقی. اگر برای حفظ مصالح نظام و جلوگیری از تهدید ملی تصمیم فیلتر کردن تلگرام اتخاذ شده باشد، متاسفانه باید گفت بازار داغ فیلترشکن‌ها راه نفوذ دشمن و تهدید امنیت ملی را بسیار هموارتر کرده است.