رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


وقت ورزش ندارید؟ روشی برای کاهش وزن سریع: سوزاندن ۱۰۰ کالری در ۴ دقیقه

جیم سرت (Jim Saret)، یکی از محبوب‌ترین مربیان تناسب اندام در ایالات متحده، یک روش منحصربه‌فرد برای کاهش وزن سریع و آسان دارد. این مربی کارکشته و با تجربه در فیتنس، مجموعه‌ای از تمرینات و ورزش‌های ساده و سبکی طراحی کرده است که در ۴ دقیقه نزدیک به ۱۰۰ کیلو کالری فرد را می‌سوزانند و […]

جیم سرت (Jim Saret)، یکی از محبوب‌ترین مربیان تناسب اندام در ایالات متحده، یک روش منحصربه‌فرد برای کاهش وزن سریع و آسان دارد.

این مربی کارکشته و با تجربه در فیتنس، مجموعه‌ای از تمرینات و ورزش‌های ساده و سبکی طراحی کرده است که در ۴ دقیقه نزدیک به ۱۰۰ کیلو کالری فرد را می‌سوزانند و منجر به لاغری سریع می‌شوند.

 

در این روش، افراد باید در ۴ دقیقه تمریناتی مانند نشست و برخاست (squats)، فشار دادن به جلو (pushups)، درجا پریدن (jumping jacks) و زانو زدن (lunges) را انجام دهند.

 

در این تمرینات، بدن انسان به طور کامل ورزش کرده و تمام ماهیچه‌ها و عضلات تحرک خواهند داشت. علاوه بر اینکه بدن چربی و کالری از دست می‌دهد؛ این تمرینات قدرتی هم هستند و استقامت بدن را افزایش می‌دهند.

جیم سرت اعتقاد دارد این تمرینات شامل مجموعه وسیعی از تمرینات بدن‌سازی و تناسب اندام ساده هستند که شاید افراد زمان‌های طولانی انجام می‌دهند.

در ادامه ۴ تمرین اصلی برای کاهش وزن سریع و سوزاندن ۱۰۰ کیلو کالری در ۴ دقیقه را مرور می‌کنیم:

 

تمرین ۱: Squats

 

فرد باید دست‌های خود را به جلو باز کند و ۱۰ بار نشسته و بلند شود.

تمرین ۲: Jumps with raising arms

همان در جا پریدن است. دست‌ها پشت سر و گردن قلاب می‌شوند و فرد باید در جای خودش به بالا پرش کند و دوباره به حالت اولیه برگردد. این تمرین هم ۱۰ بار تکرار می‌شود.

تمرین ۳: Stepping

 

در این تمرین فرد باید ۱۰ بار روی هر پا زانو بزند. ابتدا ۱۰ بار روی پای راست زانو زده و برخاسته و بعد با تعویض پا، روی پای چپ ۱۰ بار زانو می‌زند.

تمرین ۴: Push-ups

 

تصور کنید می‌خواهید جسم سنگینی را به جلو هل بدهید. باید ۱۰ بار سعی کنید به با دوست و ایستاده به جلو فشار دهید. برای سادگی تمرین، می‌توانید کف دست‌ها را روی دیوار قرار داده و به جلو فشار دهید.

این تمرین‌ها بیشتر از ۴ دقیقه زمان نمی‌برند و اگر فردی بخواهد کالری بیشتری بسوزاند می‌تواند آن‌ها را در دوره‌های مختلفی تکرار کند و حتی تا ۲۰ دقیقه تمرین داشته باشد.

انجام این تمرینات روزانه می‌توانند در کاهش وزن سریع موثر باشند./یک پزشک