رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


افشای جزئیات جدیدی از عملیات ترور سردار سلیمانی/نیروهای اقلیم کردستان عراق هم به امریکایی‌ها کمک کردند

افشای جزئیات جدیدی از عملیات ترور سردار سلیمانی/نیروهای اقلیم کردستان عراق هم به امریکایی‌ها کمک کردند وبسایت یاهونیوز در گزارشی تحقیقی و با مصاحبه از ۱۵ عضو عملیات ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد از بخش های تازه ای از این عملیات که با همدستی سرویس اطلاعاتی اسرائیل و اقلیم کردستان عراق انجام شده، پرده […]

افشای جزئیات جدیدی از عملیات ترور سردار سلیمانی/نیروهای اقلیم کردستان عراق هم به امریکایی‌ها کمک کردند

وبسایت یاهونیوز در گزارشی تحقیقی و با مصاحبه از ۱۵ عضو عملیات ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد از بخش های تازه ای از این عملیات که با همدستی سرویس اطلاعاتی اسرائیل و اقلیم کردستان عراق انجام شده، پرده برداشت.
در این گزارش مفصل، تصریح شده است که نیروهای کرد در لباس ماموران فرودگاه کنترل هواپیمای مسافری حامل شهید سلیمانی روی باند فرودگاه را به دست گرفته و آن را تا ساختمان فرودگاه بغداد مشایعت کرده اند.

نیروهای سرویس ویژه مبارزه با ترورسیم اقلیم کردستان(CTG) همچنین در لباس ماموران انتقال چمدان ها هویت شهید سلیمانی را تائید کرده و به اطلاع ۳ گروه ویژه ارتش امریکا که در فرودگاه مستقر شده بودند، رسانده اند.

طبق این گزارش، در جریان این عملیات حمله به کاروان شهید سلیمانی سه تیم از نیروهای ویژه ارتش آمریکا، موسوم به «نیروی دلتا»، در ساختمان فرودگاه و مسیر جاده حضور داشتند.
این گزارش می افزاید به فاصله کوتاهی قبل از ورود سردار سلیمانی به فرودگاه بغداد، نیروهای آمریکایی به دولت عراق گفته بودند که برای تمرین‌های آموزش نظامی بخش جنوب شرقی فرودگاه بین المللی بغداد را تعطیل می‌کنند.
همچنین سه تیم تک‌تیرانداز به فاصله ۵۰۰ تا ۹۰۰ متری از «منطقه شهادت» یعنی محل حمله به کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه مستقر شده بودند.

یاهو نیوز می‌گوید سردار سلیمانی به همراه میزبانان خود با دو خودرو از فرودگاه بغداد خارج شد و به هنگام ورود به نقطه مد نظر نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.
طبق این گزارش ابتدا خودرو قاسم سلیمانی هدف دو موشک قرار گرفت و در وسط خیابان منهدم شد. دیگر خودرو کوشید تا از محل عملیات فرار کند ، اما پس از طی کردن فاصله‌ای در حدود صد متر، با تیراندازی نیروهای دلتا متوقف شد و همزمان با یک موشک دیگر منهدم شد.