رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ایلان ماسک هوش مصنوعی جدیدی به نام Grok را به صورت آزمایشی عرضه کرد

ایلان ماسک هوش مصنوعی جدیدی به نام Grok را به صورت آزمایشی عرضه کرد این هوش مصنوعی محصول شرکت xAI، استارتاپ تازه تاسیس ایلان ماسک برای ساخت مدلهای هوش مصنوعی هست که کارمندان اون رو بخشی از مهندسان پیشین شرکتهای OpenAI، مایکروسافت، گوگل، تسلا و غیره تشکیل میدن. برای کسانی که نمیدونن هم ایلان ماسک […]

ایلان ماسک هوش مصنوعی جدیدی به نام Grok را به صورت آزمایشی عرضه کرد

این هوش مصنوعی محصول شرکت xAI، استارتاپ تازه تاسیس ایلان ماسک برای ساخت مدلهای هوش مصنوعی هست که کارمندان اون رو بخشی از مهندسان پیشین شرکتهای OpenAI، مایکروسافت، گوگل، تسلا و غیره تشکیل میدن. برای کسانی که نمیدونن هم ایلان ماسک جزو موسسان شرکت OpenAI بوده که به خاطر اختلافاتی، در سال ۲۰۱۸ از هیات مدیره این شرکت کناره گیری کرد.

هنوز جزییات زیادی از هوش مصنوعی Grok منتشر نشده ولی به گفته ماسک این هوش مصنوعی به دنبال یافتن حداکثر میزان حقایق هست و از بقیه مدلها شوخ طبع تره و جوابهای منفی سوالاتی مثل نحوه ساخت مواد مخدر رو برخلاف دیگر مدلها که با قاطعیت و خشک جواب منفی میدن، این مدل به صورت طنز به این سوالات جواب میده.

همچنین به لطف مالکیت پلتفرم ایکس، هوش مصنوعی Grok به صورت انی به اطلاعات جدیدترین پستهای منتشر شده در پلتفرم ایکس دسترسی داره و بدین واسطه میتونه از اخرین اخبار و حواشی اونها باخبر بشه؛ دسترسیی که بقیه مدلها از اون محروم هستن. مثلا در تصویر از گناهکار شناخت شدن SBF، موسس صرافی ورشکسته FTX باخبر هست.

ماسک گفته این هوش مصنوعی بعد از خروج از حالت ازمایشی، در اختیار تمام افرادی که اشتراک +Premium پلتفرم ایکس (که ۱۶ دلار در ماه هزینه داره) قرار خواهد گرفت.