رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


رخ نمایی آنفلوآنزا در عصر غیبت کرونا

رخ نمایی آنفلوآنزا در عصر غیبت کرونا با شروع فصل سرما و پاییز و بازگشایی مدارس، با افزایش بیماری‌های تنفسی مواجهیم. بیماری‌هایی که تجربه چند سال زندگی با کرونا ما را نگران می‌کند مبادا کرونا دوباره طغیان کند اما طبق توضیحات رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به کرونا به کمتر از […]

رخ نمایی آنفلوآنزا در عصر غیبت کرونا

با شروع فصل سرما و پاییز و بازگشایی مدارس، با افزایش بیماری‌های تنفسی مواجهیم. بیماری‌هایی که تجربه چند سال زندگی با کرونا ما را نگران می‌کند مبادا کرونا دوباره طغیان کند اما طبق توضیحات رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به کرونا به کمتر از ۵درصد رسیده و بخش اعظم بیماری‌های تنفسی این روزها مربوط به آنفلوآنزاست.

طبق گزارش وزارت بهداشت از حدود چهار تا شش هفته قبل به‌تدریج موارد آنفلوآنزا در کشور افزایش یافته و در آذر به اوج خود می‌رسد و بعد از حدود دو ماه به‌تدریج کاهش می‌یابد.

براساس گزارش‌های وزارت بهداشت درحال حاضر آنفلوآنزا نسبت به کرونا شایع‌تر است اما شاید از این جهت که آمارهای آن اعلام نمی‌شود، اهمیت این بیماری کمتر برای افراد به چشم می‌آید.

آن‌طور که شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید از حدود چهار تا شش هفته قبل به‌تدریج موارد آنفلوآنزا درکشور افزایش پیدا کرده و این از آبان ماه شروع شده و در آذر به اوج خود می‌رسد و بعد از حدود دو ماه به‌تدریج کاهش می‌یابد. با وجود این کرونا همچنان وجود دارد و افراد و خانواده‌ها باید موارد بهداشتی را جدی بگیرند.